2012. július 30., hétfő

Recept: Cukkini lecsó



Aprított hagymát üvegesre párolok ( 1 fej), hozzáadok 2 paradicsomot, 2 paprikát, a feldarabolt cukkinit (héjastól, de anélkül is lehet), pici vízzel felöntöm, készre párolom.

Cukkini


Menzán nőttem fel. Így gyakorlatilag mindent megettem. A tökfőzeléket is, pedig nem szerettem igazán. A cukkiniről akkor még nem is hallottam, csak jóval később ismertem meg. Otthon mindig megvártuk, hogy a kertben akkorára nőjön, mint a tök. Felkarikáztuk, bepaníroztuk és bő olajban kisütöttük. Még ekkor is inkább a sült panírt kedveltem. Vagy félbevágva, töltelékkel megtöltve sütőben megsütöttük. Aztán, amikor Olaszprszágban dolgoztam egy szálloda konyháján, láttam, hogy egészem kicsi, úgy arasznyi cukkinit használnak. Például tésztákhoz. Vagy felkarikázták (ezt még kimagozni sem kell, hiszen tömör a belseje is), és olajon kis ízesítővel megsütötték. Na, ez már isteni volt! Itthon én is a kis cukkinit használom, zsengébb, finomabb a nagyra nőtt társánál. És milyen hasznos zöldség!
Energiaértéke: 100 g = 32 kcal (többféle értéket találni a neten, érdemes belőni egy átlagos tápértékkel).
Színesíthető vele az étrend, sőt szó szerint a tányér is, alacsony energiatartalma miatt tökéletesen beilleszthető a diétába, életmódváltásba. Víztartalma jóval kisebb mint az uborkáé, a töké vagy a dinnyéé, viszont rendkívül sok fontos ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Gazdag A, B1, B2 és C vitaminban és folsavban. Elhanyagolható mennyiségű zsiradékot (0,4 g/100 g), 1,5 g/100 g fehérjét, 5,3 g/100 g szénhidrátot tartalmaz. Tápértéke a spárgatöknél valamivel nagyobb. A legjelentősebb a héjában található védő hatású béta-karotin, de bőségesen tartalmaz C vitamint, folsavat, káliumot, kalciumot, foszfort, mangánt, cinket, valamint szelént. Jó hatással van a bélműködésre, a szelén, a C-vitamin és béta-karotin pedig immunrendszer-erősítő.
Vásárlásnál érdemes a hibátlan, kemény  példányokat választani. A hűtőszekrény zöldséges rekeszében kb. 5 napig tárolható.


Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése