2017. augusztus 22., kedd

Túra: Pro silva tanösvény

M. délelőtt betoppant és megkérdezte, volna-e kedvem túrázni egy kicsit délután. Kezében egy kinyomtatott útvonal- és túratervet lobogtatott. A Pro silva tanösvényét. Nem mondtam nemet! 😊


Mesés idő volt, a Mecsek ezen részén még nem túráztam. Sem így, személyes túravezetéssel! Az út első fele könnyű volt, a második szakaszban húzós emelkedő. Voltak állomások, ahol kis pihenő közben felolvasásra került az adott természetszelet leírása. A túraleírás nagyon pontos, és tényleg ott voltak azok a növények, tényleg láttunk gyíkot, és rengeteg új dolgot tanulhattunk az erdő életéről.


A fények mesések voltak.



Az útvonal tökéletesen, érthetően, pontosan jelezve.







És ez a csend!


Ez a nyugalom és béke!


A forrás vizében úgy szikrázott a napsugár, mint a Sóhercegnő című mesében a különös sókristály. Mi ez, ha nem mese(szépség)!


Sohasem az a fontos, hogy milyen messze, milyen magasra ment az ember, s az sem, hogy milyen nehezen - csakis az, milyen élményeket hozott magával.
 Karl Lukan





Sok fafajtából áll ez az erdő, a kérgeik is mesébe illően szépek.















A következő két kép sem szerkesztett, itt ilyen a táj: "görbült".





Erdei út, nap-arany csillogásban.






Ez egy rövid túra, gyerekekkel is teljesíthető. Tényleg érdemes magunkkal vinni a leírást, sok érdekességet megtudhatunk, sok növényt megismerhetünk belőle.

A túra a parkolóhoz vezet vissza, itt egy nagy rét található tűzgyújtó helyekkel, padokkal, asztalokkal. Van lehetőség főzésre, játékra, szaladgálásra is. Nem mellesleg a leírásból itt megtudhatjuk, mi célból "növeszt" az erdő a széleinél bokrokat. 😊



A Remeterét a Pro silva és sok más túraútvonal kezdőpontja is egyben, lefotóztam a táblákat, mennyire sokrétű innen a túrázás. Érdemes lesz ide visszatérni.



Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha 

Mozgás összefoglaló (33. hét)



H K SZE CS P SZO V
- edzőterem - edzőterem - - -

Heti: 18.5km
Összesen/2017.: 1360km

A héten a 3 tervezett termes edzésből 2 lett. Szombaton mentem volna harmadszor, de közbe jött a mensi, görccsel, fájdalomcsillapítóval. No problémó, hétfőn már be is pótoltam. :)

Mozgás 1-2. hét itt
Mozgás 3. hét itt
Mozgás 4. hét itt
Mozgás 5. hét itt
Mozgás 6. hét itt
Mozgás 7. hét itt
Mozgás 8. hét itt
Mozgás 9. hét itt
Mozgás 11. hét itt
Mozgás 12. hét itt
Mozgás 13. hét itt
Mozgás 14. hét itt
Mozgás 15. hét itt
Mozgás 16. hét itt
Mozgás 17. hét itt
Mozgás 18. hét itt
19. hét itt
20. hét itt
21. hét itt
22. hét itt
23. hét itt
24. hét itt
25. hét itt
26. hét itt
27. hét itt
29. hét itt
30. hét itt

32. hét itt

Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha 

Hajnali mocorgó ✅


Hajnali öt.
Ébreszt az óra.
Rövid reggeli rutin.
Edzőruha.
Sötét van.
Nem gondolkodok.
Indulok.
A futócipőm hangja beleolvad az ébredező város halk morajlásába.
Amire hazaérek, feljön a nap is. Lustán-jókedvűen nyújtóztatja őszies sugarait.
Boldog, nyugodt mosoly az arcomon.
Itthon vagyok.
Indulhat a kedd.
Most már állok elébe.

Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

2017. augusztus 21., hétfő

Hétfő: időspirál, döntés


Komolyan nem értem. Mintha beültettek volna egy időgépbe és kilőttek volna. Fénysebességgel. Rohan az idő. Belekerültem valami spirálba, magával ragadott és nem enged. Elvileg 24 órám van egy napban, mint bárki másnak. De nemrég keltem fel és már este fél nyolc. És én csak sürgök, csak forgok, jövök, megyek, intézek, az idő meg huss! - tovaröppen...

Minden tervezett dolog kész, a kajafőzés is előre, sőt még egy sétát is beiktattam pluszban, tele volt a fejem, ki kellett szellőztetnem.

Az edzés nagyon jó volt kora reggel. Nagyon korán kellett kelnem, hogy nyitásra a teremben legyek. Sok volt a dolog mára, később nem fért volna bele a napba. Előnye is van: jó darabig csak az enyém volt a terem, és mivel reggel megcsináltam, biztos lehettem benne, hogy nem fog elmaradni az edzés. Azt hittem a torna végén, hogy csak fáradt vagyok: a gépes gyakorlatok után alig tudtam felvánszorogni a futópadra. Amikor onnan átmentem a biciklire, akkor már meglehetősen lelassult és darabos volt a mozgásom: a lábujjaimtól a fenekemig mindenemben izomlázam volt. :) A hab a tornán a hazavánszorgás után az volt, amikor hálát adtam az égnek, hogy csak az 1. emeleten lakom, mert a harmadikra sem bírtam volna szerintem fellépcsőzni. 😄

Vannak dolgok, amikhez értek, ezeket megcsinálom. 
Vannak dolgok, amikhez értek, csak nem vagyok benne biztos, hogy jól csinálom. Ezeket elvállalom, sokat kérdezek, segítséget kérek, és aztán megcsinálom.
Vannak dolgok, amikhez nem értek, de van a témának közös pontja az életemmel, érdeklődési körömmel. Itt előre szólok, hogy csak "mentorral" vállalom, aztán beleugrok, általában sikerül megtanulnom és meg tudom csinálni.
És vannak dolgok, amikről halvány lila szellentésem sincs, amik számomra egy ógörög írásos lelet kínai fordításai is lehetnének, olyan mértékben nem értek hozzá, ráadásul semmi köze sem az életemhez, sem a mentalitásomhoz, sem az értelmi képességeimhez. Régebben elvállaltam ilyeneket, előre jelezve, hogy csúfos lesz a vége. Az is lett. Ma pedig úgy döntöttem: amit most kaptam és ilyen (= tudom, hogy nem tudom megcsinálni), azt nem vállalom. 

"Ha igazán hiszel a döntésedben, akkor merj önbizalommal cselekedni."


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Mai edzés: láb ✅

Nagyon korán kellett kelnem, hogy nyitásra a teremben legyek. Sok a dolog mára, később nem férne bele a napba. Előnye is van: jó darabig csak az enyém volt a terem, és mivel reggel megcsináltam, biztosan nem fog elmaradni az edzés.

- bemelegítés
- guggolás 4x8
- lábtoló 4x8
- lábnyújtás 4x10
- merevlábas felhúzás 4x10
- lábhajlítás 4x12
- farizom gép 4x10
- ülő vádli
- álló vádli
- 30 perc intervall kardio
- nyújtás

Azt hittem a torna végén, hogy csak fáradt vagyok: a gépes gyakorlatok után alig tudtam felvánszorogni a futópadra. Amikor onnan átmentem a biciklire, akkor már meglehetősen lelassult és darabos volt a mozgásom: a lábujjaimtól a fenekemig mindenemben izomlázam van. :) A hab a tornán a hazavánszorgás után az volt, amikor hálát adtam az égnek, hogy csak az 1. emeleten lakom, mert a harmadikra sem bírtam volna szerintem fellépcsőzni. :D

Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Motiváció


Ha egy jelre vársz, itt van. Nyomás edzeni! 👍

2017. augusztus 20., vasárnap

Vasárnap: tervezés, szervezés, sávozás...

Mivel 21-től dolgozom, kicsit kénytelen voltam leülni és átgondolni a dolgaimat. A jövő héten egy bizonyos munkarend lesz, az utána való héten egy másik, az azt követőn indul konkrétan a tanítás. Ez három különböző "életvitel", de nem bonyolítottam túlságosan.

- Beírtam az edzéseket. (Nincs apelláta, mennie kell a programnak tovább. Egyedül azért, mert így döntöttem.)

- Kész az étkezési terv. (Minimális anyagi ráfordítással. Csomagolható, dobozolható, vihető.)

- Megtettem azt, amit nagyon régóta terveztem, viszont a kánikula miatt egyszerűen nem vitt rá a lélek: bekapcsoltam a sütőt. És megsütöttem két adag kenyeret és dupla adag Lottó szelet is lett végre, szegény cukkiniket még anyutól hoztam hozzá, éppen kibírták ilyen sokáig a hűtőben... Szépen szeletelve lefagyasztom őket, ahogy szoktam.

- Aztán elővettem egy nagyon régi szokásomat: sávoztam. Pofon egyszerű ám, leírva szerintem hosszabb, mint megcsinálni. Szóval. Eddig Ausztriában dolgoztam, két hétig voltam ott, két hétig itthon, aztán július-augusztusban itthon voltam, most pedig minden nap itthon leszek, hivatalos állással. Ez totál más napirenddel és időbeosztással jár. 

Felírtam a napi rutinokat (reggeli és esti), ezek fontosak, hogy mindennel meglegyek, minden nálam legyen a munkához, vigyem a kajámat is.

Minden fontosabb tevékenység (edzés/munka/intézni való/étkezéssel kapcsolatos: főzés/étkezésdobozolás/házimunka) kapott egy színt.

Bejelöltem a naptárban  a színekkel az előre tervezhető, fix idősávokat (étkezés, munka...).

A többinek (pl. edzés) igyekeztem olyan idősávot keresni, ami egész héten tartható.

Az első pár napnál a színre ráírtam az adott tevékenységet is, két-három nap alatt berögződik, utána már nem kell írni, csak megszínezni a sávot. Amire ezzel megvoltam, már meg is tanultam, ha most ránézek szeptember első hetére, a szín alapján azonnal meg tudom mondani, mikor van egy szabad órám (igen kevés lesz), melyik nap (előre láthatóan) meddig dolgozom, mikor van a városban intézni valóm (...).


A heti étkezési tervhez kész a bevásárlólista is, így nem veszek fölösleges dolgokat, és anyagilag is tudom tartani a tartandókat.

Apropó anyagiak: csináltam egy kis költségvetést is (ezt minden hónap végén megteszem), krőzus nem vagyok ugyan, de az alap megélhetésem biztosított(am). (Örülök, hogy idén januártól keményen tartom magam az anyagiak terén hozott elveimhez/döntéseimhez. Nagy mértékben hozzájárul a biztonságomhoz.)

A sávozás nekem régen is bevált, tudom, hogy most is jól fog működni, csak következetesen tartanom kell magam a tervezettekhez. (Semmi nincs kőbe vésve, de ha nem tervezek, akkor tutira elkések, nem viszem magammal az ebédet, hegyekben áll a mosogatnivaló...)

Emellett ezer más dolgot is elvégeztem. A saját kis FlyLady-programom sokat segít abban, hogy napi kis időráfordítással hosszú távon (vagy pl. heti-havi szinten) megérje (pl. a házimunkában).

Oké, mesélhetnék még, de az új rendszerem alapján este 9-kor mindent kikapcsolok, hogy a kis esti rutin után időben aludni tudjak menni. (A gépkikapcsolást tudom javasolni Nektek is.) Jó éjt mindenkinek!

Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha