2012. november 5., hétfő

Élet-mód-váltás: Tippek

Eszement mennyiségű infó áll az ember rendelkezésére, ha eldönti: szeretne életmódot váltani. Sok módszer, sok elképzelés, sokak által kipróbált vagy/és reklámozott sokféle módszer, eszköz, hozzávaló... És rendesen el lehet veszni ezek rejtelmeiben. Amikor én elkezdtem, csak kapkodtam a fejem, hogy akkor most mit és hogyan, és mennyit és miből és honnan... Nem két perc és nem két nap alatt alakítottam az életemet ilyenné, idő kell ahhoz, hogy valami szokássá váljon, hogy az alapanyagok lecserélhetők legyenek, na és ahhoz főleg, hogy az ember kipróbálja, hogyan is működik mindez a saját életében, mennyire beilleszthetők az ételek az étrendbe, a szokássá alakítandók a mindennapokba.
 
 
Diétás kóla vagy kóla zéró?
A hagyományos kólát imádom, de nem ittam, szerintem évek óta. Néha befittyen egy kis zéró, de már nem halok bele, ha kimarad a mindennapokból. Eleve szénsavas, eleve nagyon mesterséges.
 
Teljes kiőrlésű kenyér?
Vannak annak mondottak, vannak olyanok, amik nagyobb valószínűséggel azok is (ebben látszanak a magok!). Igazság szerint, ha eszem, akkor kornspitz kiflit szoktam. Vagy most rozskenyér van, a lábadozós időszakban. De azt vettem észre, hogy egyre kevésbé eszem kenyeret, és ennek örülök.
 
Fehér cukor vagy barna?
Szerintem egyik sem. Évek óta nem eszem cukrot.
 
Zöld paprika vagy piros?
Élettanilag van különbség valamilyen szinten, de ha zöldség, ha paprika, jöhet bármelyik.
 
Tehéntej vagy szójatej?
Személy szerint a gyomrom nem bírja a tejet. És idén valahogy rohamosan erősödik ez a probléma. A tehéntejet a természet a bociknak találta ki, a szójáról keringenek gondolatok: sztem, ha jól feldolgozott, nincs vele gond.
 
A következő kép szépen mutatja, miből kell inkább válogatni, és miből kevésbé.

 
Ez a tányér pedig jól szimbolizálja az adagok elosztását: sok zöldség (tapasztalat: működik), gyümölcs, teljes gabona vagy saláta (én a salátára szavazok), a többi fehérje.

 
 
 
Általam gyakran fogyasztott
gyümölcsök: alma, narancs, és a szezonban mindenféle idénygyümölcs,
magok: mandula, dió, mák,
hús, hal: na, ez nem gyakran fogyasztott, de ha mégis: csirkemell, tarja, karaj, tengeri halak,
tojás: ritkán eszem, akkor tükörtojiként,
olaj: extra szűz oliva (mert ezt hidegen sajtolják), ebből is kevés,
zöldség: jöhet bármi,
folyadék: zöld tea, egyéb tea, víz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése