2012. július 26., csütörtök

Fogyókúra módszerek

Az Update rendszerrel kezdtem. Amikor még gyerekcipőben járt. Az alapelveit -mozogj, étkezz egészségesen, no cukor, no finomliszt- jónak tartom, és sikerült is fogynom vele. De a napi 100 g Ch nekem szörnyen kevés volt. Megjelent egyre több U termék nagy örömömre, de nem volt egyszerű megoldani, hogy az elején Budapestről szereztem be a dolgokat, aztán a bajai a legközelebbi pékség. Lassan egyre több nagyobb boltban lehetett kapni néhány terméket, a lisztből itthon sütöttem magamnak a kenyeret is. Aztán belegondoltam, hogy nem szeretnék életem végéig külön túrát szervezni akár csak egy kiló liszt beszerzése miatt is. Ma már a kis boltokban is kaphatók az U kaják (csekély választékban), néha veszek pl. pudingot, de már abból is találtam alternatívát :)




Hosszú időbe telt, amire rájöttem: olyan étkezést kell megvalósítanom, ami nem kúra jellegű, amihez könnyen beszerezhetem az alapanyagokat (és nem mellékes az ár sem), ami egy életre szól.

Elkezdtem hát kutakodni, és a teljesség igénye nélkül felsorolom, milyen diétákat, étkezéseket tanulmányozgattam, olvastam át (mindegyik megtalálható a neten is):

  •  90 napos diéta
  • banán diéta
  • Turbo diéta
  • csillagjegy diéta
  • rizsdiéta
  • krono diéta
  • Béres Alexandra ajánlata
  • vércsoport diéta
...

Érdemes alaposan informálódni és kiválasztani mindenkinek azt, amelyik szimpatikus. És persze kipróbálni. Nekem ezek közül egy sem volt szimpi, főleg a kúra jelleg miatt.

Januárban csatlakoztam az Edzésmester Alakváltó Programhoz (www.edzesmester.com) , és Ildikó (Szűcs Ildikó, az EdzésMester Alakváltó Program megalapítója) egy olyan alternatívával állt elő, hogy nem hittem a szemenek. Hogy ehetek szinte mindent, csak mértékkel? Kenyér? Főzelék? Rizs? És nincs semmiféle speciális alapanyag? Nagyon sokat tanultam tőle táplálkozás terén is, végig is ettem a receptjeit egytől egyig :)

Majd megismerkedtem az Insanity edzéssel, amihez tartozik egy étkezési terv is. Amit be is ragasztottam az étkezési naplómba. Ami nekem a legszuperebb volt ebben az étkezési tervben, hogy megismertem a zabot, a zabkását, ami azóta az egyik kedvenc kajám.




És gyakorlatilag ekkor tanultam és tapasztaltam meg, hogy a szénhidrát nem ellenség, hanem nagyon jó barát, és hogy ha az Insyt akarom csinálni, ahhoz bizony enni kell! :)

Egy nagyon kedves netes csoporthoz is csatlakoztam, ahol sokféle habitusú, sokféle edzést végző, sokféleképpen táplálkozó ember segíti, motiválja, informálja egymást és örül mindenki minden egyes apró sikerének. Általuk ismertem meg a
  •  Harcosok étrendjét
  • Paleo étrendet,
amin keresztül jutottam el a Leangainshez. (Erről majd később.)

A 11 éves unokaöcsém kérdzete a minap, hogy ha elérem a célom, akkor visszatérek-e a hagyományos ételekhez. A válaszom határozott nem volt. Nem azt mondom, hogy soha többé nem fogok lángost enni vagy egy szelet sütit, de nem ez lesz az alap. De ehhez a felismeréshez nagyon hosszú utat kellett megtennem. :)

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése