2013. december 23., hétfő

Boszispitz, azaz mindenmentes kornspitz



Imádom a kornspitzet. De sajnos nem szereti a szervezetem. Én viszont annyira, hogy régóta álmodoztam már arról, hogy kellene készíteni egy olyan - mindenmentes - változatot, amit én is megehetek. Eljött a nap, megszületett az én kicsikém :-)

Hozzávalók
 (ebből nekem 6 db, bolti nagyságú kifli lett, de a boltinál jóval nehezebb és laktatóbb):

- 8 tojás
- 1 mk szódabikarbóna
- csöpp eritrit
- csipet só
- 12 ek szezámmagliszt
- 12 ek lenmagliszt
- 1 ek napraforgó mag
- 1 ek szezámmag
- 1 ek lenmag

Mindent összekevertem egy tálban.
Vizes kézzel kiflit formáltam.
Késsel mindegyik kiflit 3 helyen kissé bevágtam.
Előmelegített sütőben sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon sütöttem 20 percig, majd tűpróba, és nekem kellett még 10 perc, amíg átsült.

231 kcal, 21g F, 2g CH, 14g zsír

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

2 megjegyzés:

  1. Juj ezek nagyon guszták! Mennyi kcal és ch van egy ilyen kifliben? Tudom, hogy már egyszer írtad, de nem találom... honnan szerzed be a liszteket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És nagggyon finom is, iszonyatosan laktató! :-) 1 db-ban: 231 kcal, 21g F, 2g CH, 14g zsír. A liszteket a helyi bioboltban szoktam venni, pici bolt nagy árukészlettel. Még nem volt olyan dolog, amit ne kaptam volna itt meg :-)

      Törlés