2012. december 1., szombat

Recept: Boszigranolás joghurt




 
(315 kcal, 15 g F, 38 g CH, 13 g zsír) 1 pohár natúr (laktózmentes) joghurtot összekevertem 100 g bogyós gyümölccsel (Spar Vegyes gyümölcskeverék), 10 g lenmaggal, 10 g apró szemű zabpehellyel (Spar, Budget), 10 g  szeletelt mandulával, 10 g mazsolával. A granola elvileg boltban is kapható, én még nem láttam, de figyelem. Alapja a zabpehely, olajos magvak és édesítőszer, adhatunk hozzá aszalt gyümölcsöket, csokoládét, megszórhatjuk kakaóval vagy kókuszreszelékkel... A magvakat aranybarnára kell pirítani, rizstejjel felönteni. Lehet hozzáadni 1-2 evőkanál mézet, nádcukrot vagy juharszirupot. Az elkészült granolát összekeverhetjük joghurttal, tejjel, egyéb növényi tejekkel vagy gyümölcsökkel is. Én ma reggel lusta voltam pirítgatni, így nyersen tettem bele az éppen kéznél lévő hozzávalókat, ezért nevezem boszigranolának. Így is nagyon finom. Egyébként a házilag készített granola befőttes üvegben tárolva 5-8 napig eláll, persze, ha nem nassolja meg az ember. :) Íme egy granola recept innen:
Cukormentes fahéjas granola
Hozzávalók 2 főre:
- 70 g dió
- 30 g kesudió
- 30 g mandula
- 70 g kókusz chips
- 20 g chia mag (lenmag vagy szezámmag is használható helyette)
- 20 g kókuszolaj (vaj is használható helyette)
- 1 teáskanál fahéj
Melegítsük elő a sütőt 120C fokra. Egy tálban keverjük össze az összes hozzávalót, majd egyenletesen öntsük rá egy sütőpapírral bélelt tepsire. Süssük 10-15 percig, amíg a magok aranybarnára pirulnak. Félidőben egy kanállal keverjük át, hogy egyenletesen megsüljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése