2017. május 25., csütörtök

Tippek fogyáshoz

Éjjelre és ha nem vagyok itthon, ki szoktam húzni a dugókat a konnektorból. Amikor hazamegyek, visszadugom azét, amit használok. Vagy nem. Így aztán gyakran állok a kávéfőzőnél: Jó, régi vagy, de hol van már az a kávé? Oké, lassú a gép, de hát már vagy negyed órája bekapcsoltam! Amikor rájövök: nem dugtam be.

Ugyanez a szitu, ha például fogyni akarunk, de fogalmunk sincs, mit fogunk enni másnap. Vagy ha dobozoltunk ugyan, de mégis inkább eszünk egy kis fornettit, fagyizunk, melléeszünk. Az elhatározás megvan, vagyis... Az óhaj van meg. A kívánalom, hogy változtatunk. Mert az elhatározás -számomra- azt jelenti, hogy kifogások nélkül megcsinálok valamit. Pont. Csak javasolni tudom, hogy amíg csak ott tartasz, hogy akarom meg szeretném, és de jó lenne, addig ne kínozd magad azzal, hogy egy napig "fogyózol", egy napig mindent megeszel, aztán megint egy nap "odafigyelés". Mert így csak még rosszabbul fogod érezni magad. Amíg nincs meg a konkrét, sziklaszilárd elhatározás, amit napról napra követnek a konkrét tettek is, addig érezd jól magad, élj kedvedre, felejtsd el a változtatást.

Mivel a konnektorokban nincs dugó, használat előtt az elektromos cuccokat áram alá kell helyeznem. Kenyeret sütök. Mixer előkészít, fehér dugó bedug, mixer bekapcsol, semmi. Kikapcsolom, újra bekapcsolom, csönd. Vagyis mégsem: valami zizeg. De nem a mixer. Mintha valami forrna. Ó, a franc, nem a mixer, hanem a vízforraló dugóját dugtam be!

A helyzet hasonló, ha fogyni szeretnél, ismersz, hallottál módszereket, de nem jól használod.

Nem vagyunk egyformák. Például van, aki jól van szénhidrátokkal, van, aki a zsírtól működik. Nem megyek bele, csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ha szénhidrát diétán vagy (megfelelő mennyiségű, jó minőségű szénhidrát, moderált fehérje, kevés zsír), akkor ne keverj az étkezéseid közé "zsírdiétát" (paleo, ketogén) (magas/megfelelő mennyiségű, jó minőségű zsír, moderált fehérje, alacsony szénhidrát).

Példa:

Szénhidrát alapú például Péntek Enikő étrendje



Reggeli: 1 szelet rozskenyér kőrözöttel, retekkel
Tízórai: 1 pohár puding
Ebéd: paradicsom krémleves, párizsi szeletek zabliszt-tojás-zabkorpa bundában, joghurt öntettel
Uzsonna: párolt sárgarépa
Vacsora: tojásrántotta (1 egész tojásból + 2 tojás fehérjéből), 2 kovászos uborka
…………………………………………………………………………………………

Reggeli: 2 virsli mustárral, 1 szelet rozskenyérrel
Tízórai: 4 szilva
Ebéd: lecsós szelet (karajjal az igazi, de pulykamellel/csirkecombbal is oké), kenyeret ne egyél hozzá!
Uzsonna: krémtúró házilag: 1 sovány tejföl, 1 tehéntúró, összetört gyümölcs, kis nyírfacukor- több adag
Vacsora: maradék lecsós szelet


"A szénhidrátok bármilyen formában is kerülnek be a szervezetbe,  glukózzá alakulnak át. Tápanyagfelvétel után a felszívódott glukóz elsősorban a máj glikogénraktárait tölti fel. A májon „túlfolyó” glukóz az összes sejt számára elérhető, folyamatos energiaforrás. A felesleg a májsejtekben zsírsavvá alakul, innen trigliceridként kerül a keringésbe, majd a zsírsejtekben raktározódik." (forrás)


Ketogén ("zsíros") alapú példa tőlem:




R: kolbászos rántotta, csokikrém.
E: kurkumás csirke, saláta.
V: cigánypecsenye. (Részletek itt.)
......................................................................................................................................

R: sonkás rántotta kis cheddar sajttal, saláta, ribizli.
E: zöldség leves, pörkölt.
V: csirke, saláta. (Részletek itt.)

"A ketogén diéta alatt igen kevés szénhidrát áll rendelkezésre, ezért a máj a zsírokat zsírsavakká és ketonokká bontja le. A glükóz helyett ebben az esetben a ketonok játsszák az „energiahordozó” szerepét." (forrás)



Szóval döntsd el, hogy változtatsz, keress egy neked megfelelő étrendet, ne keverd őket, ha komolyan gondolod, elkezded a rendszeres mozgást is, és a siker garantált!



Egyéb étrendek itt



Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése