2013. november 17., vasárnap

Belső csend/ Flow 5

"A legenda szerint Buddha egy fügefa alatt szembenézett démonjaival: félelmeivel és vágyaival, majd ezt követően felismerte az élet "van"-ságának szépségét..
Spontán tánc, avagy átengedni a testet a zene hullámainak

A sétákat követő zavartalan órákban dinamikus zenékre kapcsoltam: goa-ra, trance-re, olyanokra, amelyek többnyire instrumentálisak voltak, így nem vonhatta el a figyelmemet egy-egy negédes, jól hangzó szövegrész. Beleengedtem magam a zene megtapasztalásába, átengedtem a testemet a zene hullámainak. Hagytam, hogy a zene ritmusára kezemmel, lábaimmal, törzsemmel olyan mozdulatokat végezzek, amelyeknek spontánul szükségét éreztem. Erre nagyszerű lehetőséget jelentettek a goa és a pszichedelikus zenék, mivel egyfajta transz-állapotot idéznek elő és a kötetlen, ösztönös tánc természetes velejárójuk. Egy-egy ilyen spontán, ösztönös transz-tánc leírhatatlanul felszabadító élményt jelent: olyan elfojtott energiák szabadulnak fel, amelyek egyúttal az egyes izomcsoportokban felgyülemlett, szinte megkövesedett feszültséget is feloldják, szabadon engedik. A dinamikusabb zene után lágyabb, melankolikusabb meditatív zenére váltottam és olyan testhelyzeteket vettem fel, amelyeket korábban nem. Töröküléssel, lótuszülés-módokkal kísérleteztem és megfigyeltem magam, hogy milyen testi érzéseket okoz a vadonatúj pozíció. Így a szokatlan testi pozíciókban érzett feszültség a megfigyelés során eltűnt, semmivé vált és elképedve tapasztaltam meg, hogy mennyire jól eső érzés egy új testhelyzetben való ellazulás." (Kép és szöveg: itt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése