2013. június 18., kedd

2013/25. heti menü (Ketogén étrend)

Nem táblázatos, nem pontosan előre megtervezett az eheti étrend.


kép

A ketogén étrendről elég sok anyagot találni az interneten, én is alaposan utánanéztem, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindent tudok róla, de folyamatosan kutatok, tanulok. Annyira érdekel ez az étrend, hogy muszáj kipróbálnom.

A ketogén étrend gyakorlatilag a paleo hard. Egy vizsgálat résztvevői "naponta maximum 20 gramm szénhidrátot fogyaszthattak. Étrendjükben korlátlanul fogyaszthattak húst, halat és tojást, napi kb. 12 dkg sajtot, 2 csészényi (500 ml űrtartalom) salátát, és egy csészényi alacsony szénhidráttartalmú zöldséget. A kalória bevitelt nem limitálták, a résztvevők jóllakásig ehettek. A testmozgás nem volt a program része. Az étrend betartását úgy ellenőrizték, hogy rendszeresen mérték a vizeletben jelenlévő ketontestek mennyiségét. Táplálék kiegészítőket is kaptak (multivitamin, esszenciális zsírsav, króm) és naponta fogyasztottak erőlevest. " (forrás)

Már a paleo étrendnél megtapasztaltam, hogy nagyon jó kevesebb szénhidrátot enni. Hogy minél több a szénhidrát az étrendemben, annál éhesebb vagyok. A ketogén étrendben maximum 20-30 g szénhidrátot szabad bevinni (a biokémiai háttérről pl. itt), tegnap nekem 6 % volt, és teljesen tele voltam, egyáltalán nem voltam éhes.

Vezetni fogom napi szinten az étrendemet, a súlyomat, írok a közérzetemről, a változásokról.

És most irány a konyha, készül reggelire a boszi féle keto-burger :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése