2012. július 13., péntek

Ebéd



239 kcal, 2.9 g fehérje, 3.7 g zsír, 38.5 g CH.

Imádom a spenótot. Mindig is szerettem, már az ovis, majd a sulis menzai változatot is. Amióta magam készítem, kicsit megváltozott a szín, az íz, az öszetétel, de a lényeg maradt: imádom, ma is!

Spenótfőzelék, ahogy én készítem:


Előkészítem a következőket:
  • 1 lábos
  • a kis tapadásmentes serpenyőm
  • 1 fakanál
  • a kis edényfogóm
  • a spenót (ma éppen fagyasztott verzió)
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • őrölt pirospaprika
  • 1 ek liszt
  • 1 ek olaj
  • pohárban kb 1 deci hideg víz
A fagyasztott spenótot kiolvasztva egy lábosba teszem, elkezdem melegíteni. Közben megcsinálom a rántást: a kis csodaserpenyőmbe beleöntöm az olajat, rá az apróra vágott fokhagyma, majd a liszt. Rózsaszínre pirítom. Leveszem a tűzről, hozzákeverem a paparikát (ha nem veszem le a tűzről, a paprikától keserű lesz a cuccos), majd ráöntöm a hideg vizet, gyors kavarás után zutty a zöld trutyiba ;-), egy-két rottyantás és kész is!

Megjegyzés :
  • Nem szeretem agyonfűszerezni.
  • Isteni tej nélkül és az áztatott kenyér/zsömle nélkül is.
  • Sokszor rántás nélkül készítem, akkor csak fokhagymát pirítok hozzá, és icipici tejjel felforralom a főzit. :)
Facebook oldal: Boszorkánykonyha

2 megjegyzés: