2024. szeptember 7., szombat

Csütörtök, péntek, szombat

Csütörtök

A 13. munkaórám megkezdésekor már nem volt őszinte a mosolyom...

Reggel B., 2 órám volt.

Aztán átautózás Sz-ra, ahol 3 órám volt, egy szünetben ügyelet (így a 4. szünetben eljutottam végre mosdóba). Kis pihenő helyett készülés holnapra (fél óra), aztán kezdődött is a tankerületi teammel a megbeszélés egy szakmai napról (ami jövő csütörtökön lesz).

Autózás B-ra, 4-től szülői értekezlet.

Autózás Sz-ra, ahol fél 6-tól szülői értekezlet.

Onnan haza.

Este fél 8 után 3 perccel sikerült felbattyognom a harmadikra. Negyed óráig csak ültem. Szerencsére otthon van klíma, a sulikban ugye nincs, de minek is. "Csesszék meg!"- idéztem a tévében hallott -ugye- felelős beosztású emberkétől, oldjuk meg ezt IS.

Kiszámoltam: mivel holnap is 8 órát leszek bent (VÉGIG órákkal, sok ügyelettel), a héten laza 44 órás lesz a munkaidőm. Amiben bent vagyok. Ebben nincs benne a készülés, csak minimálisan, a javítás, az értékelés, a sok-sok minden.

NEM panasz, hanem TÉNY.

Péntek (de ezt már szombaton írom)

Ma aztán még tovább voltam bent, így majdnem 45 órás lett a munkahét.

Tegnap jeleztük a tanker képviselőinek, hogy a 4. nap ment le és készen vagyunk, nem fogjuk így bírni (nem csak én, mindenki így van ezzel), se fizikailag, se pszichikailag. Délelőtt kaptuk tőlük telefonon a hírt: mindkét iskola kap egy pedagógiai asszisztenst. Ha ez azt jelenti, hogy ő majd besegít mindenbe, akkor tudok környezeten kooperatív technikázni, tudok időt szakítani arra, hogy az eszközöket előkészítsem a kísérletekhez, talán a Krétát is be tudom írni időben, talán lesz időm arra, aminek a legfontosabbnak kellene lennie egy iskolában: a gyerekekre, beszélgetni velük szünetben pár percet, meghallgatni őket, készülni órára. Nem mellesleg legalább valamennyit enni, inni, mosdóba menni...

Szombat

A túlterheltségről annyit, hogy a húgom (óvónő) tegnap már orvosnál volt, ma a sürgősségin, beutalója van MR-vizsgálatra, táppénzen, iszonyatos fájdalmai vannak. Jelzett a szervezete nagyon régóta, hogy váltson, hogy itt kikészül, most aztán olyan jelzést kapott, hogy a fal adja a másikat... Tanult belőle.

Nem aludtam ma sem végig az éjszakát (hja, ez nekem -stílusosan- álom...) Tegnap írtam egy meglehetősen terjedelmes listát mára, ezek mind határidősek, nem halaszthatók, máskor nem mindegyik megoldható. A piacon kezdtem, bolt, kocsimosás, tankolás, egyebek, 11-re értem haza. Kipakolás, főzés, teregetés, egyéb házimunka. (Készült zöldségkrémleves, tökfőzelék, pörkölt, egy rakat bundáskenyér.) Ettem (fél 2-kor először), aztán le kellett dőljek. Nem tudtam aludni, de bóbiskoltam. Aztán alig tudtam lelket verni magamba, pedig haladnom kellett a listával. Este 3/4 8-ra végeztem.

...

A héten egyáltalán nem volt időm semmire. A munkában olyan mértékben elfáradtam, hogy minden nap mosogatórongyként értem haza. Fél kilót fogytam, a hajam borzalmasan hullik, az arcom a tükörben 60 éves képet mutat. 

Már körvonalazódik a fejemben a változás szele: meglátjuk, mennyi könnyebbséget hoz a pedagógiai asszisztens.

7 megjegyzés:

  1. Muszáj lenne váltanod!
    Nem okoskodás ez, jószándék
    ❤️

    VálaszTörlés
  2. A váltás hozhat jót!!!Hidd el!Én is váltok!💝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem minden rendben lesz Nálad is Györgyikém❣️Te is vigyázz Magadra❣️💖💞

      Törlés
  3. Nagyon rossz volt még olvasni is ezt a leterheltséget. Szükséged volna egy hosszú pihenőre, amikor tényleg NEM csinálsz semmit. Nem tudom ez miként lenne lehetséges?

    VálaszTörlés
  4. Én ezt most komolyan írom, de lehet jobb lenne akár egy Aldis, Lidls pénztárosi állás ( most hirtelen azért jutott eszembe, mert általában kereskedelemben van felvétel és még jól is fizetnek) és mellette pl. otthon német oktatás, mert tudom, hogy nagyon szereted a gyerekeket. Akkor megmaradna a gyerekmosoly és kiszámítható, előre tervezhető munkád lenne. Ez így borzasztó.

    VálaszTörlés
  5. Hát én nem hiszek abban hogy ezek a pedagógiai asszisztensek sok problémát megoldanak. Ha ezt ártunk és ormányunk találta ki akkor pláne, mert nem sok mindent tudok mondani ami jó ötlet volt és amit rendesen végig tudtak vinni.
    De sebaj. Hallom hogy már elkezdték a katonák pedagógussá történő átképzését. Oszoljunk kérem, nincs itt semmi látnivaló... :-(

    VálaszTörlés
  6. Szerinte is jót tenne Neked,Györgyikének kis PIHENÉS🤔😘❣️VIGYÁZZATOK MAGATOKRA((EGYMÁSRA))❣️🙏🙏💖💞

    VálaszTörlés