2015. június 16., kedd

Vasárnap (Elvonulás 2. nap, Mo. 14/7.)

1. nap itt




  • 4.30: felkelés. A nap is felkelt. És a növények hálásan sóhajtoztak az éjszakai hűvös után.
  • 6-30-ig: meditáció.
Meditáció. Nem csinálsz semmit. Ülsz, lazítasz. Elengeded a gondolataidat. Mintha ez olyan könnyű volna... Régóta gyakorlom. Nem megy. Tegnap kereken három percig tudtam nyugton ülni. Maga az egy helyben maradás is gond, főleg az, hogy nem csinálok semmit. Hogy nincs tevékenység. A gondolataim? Pontosan, ahogy Elisabeth Gilbert is írta: majom-elmém van. A gondolataim, mint kis makik, ugrálnak ágról ágra. Inkább úgy fogalmaznék: mint belőtt majmok. Ugyanis turbóra kapcsolva száguldoznak a fejemben a gondolatok. Jönnek, tolonganak, felmerülnek emlékképek, amikből persze az egóm rögtön következtetéseket von le, kombinál, tovább gondol... Régebben emiatt dühös voltam. Ideges. És irigy. Mert másoknak sikerül elérniük az üres csészét. Én meg még arra sem vagyok képes, hogy ne gondolkodjak. Mára már nem csinálok ebből különösebb gondot magamnak. Tudom, hogy csak gyakorolni kell, menni fog az. Ma már tudok megértő lenni magammal, a türelemmel azonban még hadilábon állok...

Ma reggel a kerek három perc után felálltam, jártam egyet a hűvös szobában, aztán visszaültem és folytattam. És ez így ment egy órán keresztül.

A délutáni meditációkor sikerült fél óráig nyugton maradnom. És nagyjából kikapcsolni az elmémet. Még magamon is meglepődtem.
  • Jóga.
  • 7-9: séta.




A Pécsi-tó körül csodásan kiépített bicikli- és gyalogút van. Gyönyörű az egész. És kis táblák motiválják 500 méterenként a futókat.



Szebbnél szebb kis nyaralók szegélyezik.













  • 9 óra: reggeli
  • 10-ig: napozás (árnyékban).
  • Edzés.
  • 11-11.30: napozás (megint árnyékban).
  • 11.30-12.30: meitáció.
  • 12.30: ebéd.



  • 13-15: meditáció. És kis alvás.
  • Jegyzetelés.
  • 16-17.30: séta.


Már tegnap kinéztem magamnak a Vízfő tanösvényt. Hát ma megnéztem közelebbről is.



A Vízfő forrásnál áll a Forrásház. Csete Béla tervezte mákgubó alapján. Előtte egy padon egy hölgy ült, mint kiderült, "idegenvezető", kinyitotta és megmutatta belülről az építményt, ami gyakorlatilag egy szivattyúház, a gubó teteje pedig az ide érkező és itt dolgozó barlangászok lakhelyéül szolgált. A földszinten most barlangász kiállítás látható. És denevérek a falon.






A föld alatti szivattyúház.

A Vízfőből természetes módon tör elő az ivóvíz minőségű (!) forrásvíz. Régebben ellátta Komló vízigényét is. A víz szállítását csövek nélkül oldották meg. Ma nem használják. (Pedig mekkora kincs az ivóvíz!!!)


A víz, ahol feltör, tényleg ilyen kék. Mellette van a barlang bejárata. Ugyanis Orfű is, a közeli Abaligethez hasonlóan 8ami 5 km-re van) barlangrendszeren található.




A barlang bejárata fölött van egy több tíz méteres, majdnem függőleges part. Itt zúgott le két 13 éves srác tegnap. Akkor még nem tudtam, mi történt, csak láttam a mentőhelikoptert.


Errefelé is egyszerűen mesés az erdő.




A kis erdei túra után a Mecsek Házához értem ki.




  • 17.30: vacsora.



  • 3/4 7-ig napozás.
  • 20.30-ig meditáció.
  • 9 óra: alvás.

Étek
Mozgás
R: 15 szem cseri, 10 deka málna
Freeletics 14/2. situp MAX+METIS+situp MAX
E: szalonna, 1 tojás, zöldség, 1 ek zsír
12 km séta
V: zöldség, kolbász, sonka, sajt






Napozás: 2 óra

(Folyt. köv.)


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

2 megjegyzés:

  1. Képzeld, a Forrásházat a párom édesapjáék építették! :)
    Örülök, hogy másnak is tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wow, ez fantasztikus! :) A Forrásház egyszerűen meseszép, meglepő és érdekes jelenség abban a csodás erdőben a mák gubó alakjával. Kívül is, belül is különleges. És remélem, sikerül majd felújítani! :)

      Törlés