2014. május 29., csütörtök

Csütörtök (napi menü, edzés, megjegyzéses)

…………………………………………………………………………………………………..
"A világ, amit teremtettünk, a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül."
…………………………………………………………………………………………………...


Ma délelőtt volt egy szabad órám (itt volt E. fia, ilyenkor feljöhetek a rezidenciámba). Széles vigyorral, a telefonnal a kezemben, kedvenc pózomban levágódtam a nappaliban a kanapéra és elindítottam az egyik kedvenc játékomat. A kétszázötvenhatodik pálya volt soron, ezzel bajlódok már egy ideje. Megint nem sikerült nyernem. És ekkor az jutott eszembe, hogy mekkora mákom van, amiért a szabad óráimban szó szerint azt csinálhatok, amit akarok. Jó, jó: nem mehetek ki futni, de gyakorlatilag olvashatok, aludhatok, tévézhetnék (ha tévéznék), rajzolhatnék (…). És hogy mennyien vannak, akiknek ez nem adatik meg. Sőt hogy épp csinálhatnék olyasmit is, amire például otthon nem szívesen áldozok időt. Így ültem le a számítógéphez, hogy először is kitöröljem a felesleges képeket, dokumentumokat. Ehhez ugye meg kell nyitni, bele kell olvasni, hogy kell-e még vagy csak át kell tenni a megfelelő mappába, blabla. Volt egy zagyva című word dokumentum is. Megnyitottam. Elkezdtem olvasni és nem hittem a szememnek. Gyakorlatilag egy „naplóbejegyzést” találtam, de még milyet! Egy hetes étkezés és edzés, teljesen egyszerű felsorolás. Átgondolt, határozott, egyértelmű. Próbáltam visszaemlékezni, honnan menthettem le, melyik blogban találhattam. És irigyeltem azt, aki mindezt megcsinálta és leírta. Irigyeltem a fegyelmezettségét, a következetességét, hogy nincs rinyálás, nincs jaj, most olyan rossz kedvem volt, ettem egy kis csokit; nincs jaj, most jönnek a nehéz napok, kénytelen voltam degeszre ennem magam… De nem tudtam, mi ez. Újra elolvastam, észrevettem a keltezést. És a napok számozását. És akkor beugrott. Ez a saját naplóm! Én vagyok az, aki ezt a menüt végigette, aki az edzéseket megcsinálta, aki begépelte! Méghozzá idén, év elején, az első kinti etapomon! Igen, előkaptam az étkezési naplómat, és ott állt benne feketén-fehéren ugyanaz, mint amit itt olvastam. És akkor leesett a tantusz: a jegyzet írója én vagyok, saját magam. Szóval én vagyok fegyelmezett, következetes, én vagyok, aki nem rinyál, nem vinnyog, hanem eszi, amit eltervezett, fegyelmezetten megcsinálja az edzéseket és pont. Saját magamat irigyeltem! No de miért is ez az irigység? Mert mostanában nem megy a tervezés, az előre gondolkodás, valahol kicsit –nagyon- elvesztettem a motivációmat. Nem adtam fel, és tisztában vagyok a céljaimmal, mégis hiányzik az a belső tűz, az a bizonyos tűzön-vízen keresztül is akarom, az én akkor is megcsinálom érzés. De most rájöttem, hogy képes vagyok rá. Hogy megy a tervezés. Hogy igenis meg tudom csinálni. Nem a jövőben kell élni, de látni kell, elképzelni és pontosan átérezni, mi az, amit el szeretnénk érni. Nem kell a múltban élni és rágódni rajta, de vissza-vissza kell nézni, újra átélni a rosszat, megbocsájtani –elsősorban magunknak- a hibáinkat és elengedni a rossz érzést, a múlt béli jó dolgokat újra átélve pedig megerősíthetjük a jelen gondolatait, újra felfedezhetjük magunkban a jót, a becsülendőt.

Hétfő:
R: szendvics (a buszon).
E: rántotta (3 tojás, sonka), kenyér.
U: cseresznye, zabkeksz.
V: főtt tojás (3), paprika, mustár.
Késő este: zabkeksz termelés…
Edzés: pihenőnap.
Mozgás: ¾ óra séta.
Folyadék: 1.5 liter víz

Kedd:

R: sonkás szendvics (kenyér, sonka, 
paradicsom), kávé.
E: sült csirke, rizibizi, saláta.
U1: meggy, dió.
U2: joghurt, fehérjepor.
V: tonhal saláta.
Edzés (reggel): EAP Hzsé 1/1.

- bemelegítés
- guggoló támaszból fekvőtámasz (1p)
- felülés (1p)
(10 kör)
- nyújtás
Mozgás: sajnos itt egész délután szakadt az eső, így séta nem volt.
Folyadék: 1.5 liter víz, 0.5 liter kalciumos-magnéziumos víz, reggel 0.5 liter citromos víz.
(Hétfői, keddi részletesebb bejegyzés itt.)

Szerda:
R: sonkás rántotta (3 tojás), kenyér, 1 paradicsom, kávé.
E: sült csirke, rizibizi, saláta.
U1: répa.
U2.: ½ camembert sajt, meggy.
U3: 1 zabkupac.
V: fasírt, saláta, rizibizi.
Edzés (reggel): EAP Hzsé 1/2.
- bemelegítés
- vállszéles guggolás (1p)
- felülés (1p)
- nyújtás (1p)
- fekvőtámasz (1p)
( 9 kör)
- nyújtás
Minden kör után annyi pihenőidő volt, hogy kiköhögtem magam és iszogattam a szokásos reggeli citromos vizet.
Mozgás: 1 óra séta.
Folyadék: 1 liter aszkorbinos víz, 1 liter kalciumos-magnéziumos víz, 0.5 liter citromos víz.
(Szerda részletesebben itt.)

Csütörtök:


R: joghurt, bogyós gyümölcs, kávé.
E: szendvics.
U1: ½ camembert sajt, meggy.
U2: fehérje szelet.
V: sült csirke, saláta.


Edzés: pihenőnap.
Mozgás: fél óra séta.
Folyadék: fél liter citromos víz, fél liter magnéziumos-kalciumos víz, fél liter aszkorbinos víz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése