2013. október 16., szerda

Paleo császármorzsa Boszi módra

  • Egy pici tálkában mazsola került beáztatásra rumba. (Aromába is lehet.)
  • Egy tálba tettem egy tojás sárgáját.
  • Hozzáadtam 1 ek eritritet (cukorpótló).
  • Addig kevertem, amíg az eritrit feloldódott. (Mixerrel is lehet ugyanezt.)
  • Ehhez jön egy kis vaníliarúd kikapart belseje (vagy aroma).
  • Majd reszelt citromhéj.
 
  • Hozzátettem 4 ek kókuszlisztet, 2 ek szezámlisztet és 1 ek útifű maghéjat. Állni hagytam kicsit.
  • Annyi kókusztejet adtam hozzá (de ez lehet más magtej vagy Cocomas is), hogy a hagyományos magyar palacsinta tésztánál jóval sűrűbb legyen, de még folyékony.

  •  
  • Hozzákevertem a rumos mazsolát.
  • Egy keverőtálban kézi mixerrel felvertem egy tojás fehérjét egy csipet sóval. 
  • Ezt hozzákevertem a tésztához.


    • A kis csodaserpenyőmben egy kis körömnyi kókuszzsírt melegítettem, ráöntöttem a masszát, hagytam sülni, kis lángon.
    • Amikor érződött már a sülő tészta illata, faspatulával 4 részre vágtam a tésztát a serpenyőben, mindegyik részt megfordítottam. (Ilyenkor a felső rész még folyós-habos, nem kelle megijedni, csak vigyázni, mert a folyós rész képes össze-vissza fröcsögni a fordításnál.)
    • Sütés közben a faspatulával kisebb falatokra daraboltam a tésztát.
    • Saját, mindenmentes szilvalekvárral és eritrittel kicsit megszórva tálaltam.
     
     
     Ezzel egyidőben készítettem K-nak egy hagyományos verziót:

     
    Persze K. megkóstolta az enyémet is, és azt mondta, hogy ez jobb!!!
     
    Tényleg mennyei. Kicsit macerás (nekem), de megéri legalább egyszer kipróbálni.
     
    A paleo változat tápértéke a szilvalekivel:
     
     300 kcal, 19g F, 28g CH, 14g zsír
     
    Paleo mintaétrend 1 itt
    Paleo mintaétrend 2 itt
    Paleo mintaétrend 3 itt
    Paleo heti menü ötlet itt és itt.
    Paleo heti menü (magyar) itt.
    Paleo boszimenü itt.
     
      Paleo reggelik 1 itt.
      Paleo reggelik 2 itt.
      Paleo snack itt.
      Paleo ebédek 1 itt.
      Paleo ebédek 2 itt.

      Paleo vacsorák 1 itt.
      Paleo vacsorák 2 itt.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése