2024. július 6., szombat

Nagy túra

Tegnap késő este M. egyszer csak megszólalt: mi lenne, ha holnap elmennénk egy nagy túrára, anyu temetése óta nem voltam a sírjánál. 

Ma reggel 8-ig aludtam 🙈, ébredezés, viráglocsolás, reggeli, aztán elindultunk (Mitsekkel, mert az klímás).

-1. Tankolás 

Mivel már meghirdettem az autómat, nem tankolom tele. Viszont ma majd 300 km volt a táv, kellet neki egy kis Kraft.

0. Bolt

Ajándék (később értelmet nyer).

1. Kölesd 

Autópálya, szedresi lehajtható, Kölesd, Husiház. Amióta mamikám az otthonba került és felfedeztem ezt az útvonalat (konkrétan az autópálya felhajtótól a szociális otthonig csúcs minőségű az aszfalt), innen vesszük a füstölt árut. Nagyon finom, nagyon kedvesek az eladók, nagyon JÓ áron megkapjuk a kolbászt, szalámit, sonkát. Meg is lehet kóstolni, így biztosan nem nyúl mellé az ember. 

2. Gyönk 

Május 26-án voltam az otthonban utoljára maminál, 28-án meghalt. Az otthonban szépen gondozták (és szerették) mamit, velünk is nagyon rendesek voltak, bemehettem látogatási időn kívül -többször is-, vittünk egy kis köszönöm-ajándékot. Pont R. volt szolgálatban, aki személyes ismerősünk is, mamiék utcájában lakik. (A portás(ok)nak is vittünk, milliószor vették fel a telefont és kapcsolták az E épületet.)

(Fura volt odamenni és nem találkozni mamival...)

3. Tamási

Már lassan ebédidő volt, amikor odaértünk. Anyu(ék) sírjához mentünk csak. Locsoltunk, tisztogattunk, gyertyát gyújtottunk. (Kell mennünk hamarosan is, komolyabban rendbe tenni a sírt.)

Pontosan ma fél éve zárult össze anyu földi színdarabjának függönye. 🖤

Meggyesi Éva - Örök idő

Örök idő. Ott, a messzeségben
égi felhőn ülve egymagad
nézed, hogy a tűnő Nap hevében
a mi időnk mily gyorsan halad.

Nézed csak, hogy mennyi könny és bánat
gyűlik fel, mely bennünk megmarad,
s mennyi öröm, mit hirtelen hévvel,
nem kérdezve semmit, elragadsz.

Örök idő! Nekünk mért oly röpke?
Mért száll úgy el, mint a pillanat?
Mért szólítsz el? Még csak nem is éltem!
S nincs időm, hogy elmondhassam azt,

milyen jó, hogy úgy tudtam szeretni,
hogy a szívem szinte meghasadt,
s milyen jó, hogy reményt adtál újra,
ha azt hittem, semmim sem maradt.

Öreg idő! Szunnyadhatnál néha!
Hisz nekünk egy röpke pillanat
az a lét, mit itt töltünk a földön!
Ne rabold el néhány perc alatt.

Öreg idő. Adj nekem még, kérlek,
csak annyit, hogy éreztessem azt,
milyen jó, hogy megmaradtak nékem,
kik szívemnek olyan fontosak.

Öreg idő. Ha szemem lehunyva
ajkamra hűs álomcsókot adsz,
vigyázz rájuk helyettem, és nékik
csak örömöt, boldogságot adj.

4. Hőgyész

Keresztanyumhoz ugrottunk be. Jó volt látni, ott lenni kicsit. Isteni ebédet kaptunk. Aztán megnéztük a kertet (csodaszép!), leszedtük neki a fügét.



Kértem és kaptam tőle növénykéket, és minden kerti jót. Itt is köszönöm.

Hazafelé M. meghívott Csabánál Zombán egy kávéra.


5. Mohács

Hazaérve helyet kerestem az új jövevény-növénykéknek. 

A bazsalikom és a menta a teraszra került.


Bentről kivittem a teraszra az aloét, amit még anyutól kaptam.


A helyére egy új növényke került, gyönyörű.


Anyunak volt 'szanzavérája', kettő is. Egyet a húgom vitt Budapestre, a másik Szakályba került. Sosem gondoltam, hogy egyszer nekem is lesz, de M-nak sok van, és ez nagyon megtetszett, így jött. :)


Ezt pedig kértem, mert az enyém tönkrement.


Öreg idő. Ha szemem lehunyva
ajkamra hűs álomcsókot adsz,
vigyázz rájuk helyettem, és nékik
csak örömöt, boldogságot adj.

2 megjegyzés:

  1. Még jókor mentetek, egy hét múlva már hétvégén nagyon meleg lesz. Szépek a növények. ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, rá egy hétre durván meleg volt már... A növénykék szerencsére azóta is szépek. :)

      Törlés