2017. június 22., csütörtök

Életmódváltás utáni életmódváltás, azaz mit kell tennem a tónusosabb alakért, étkezés és az első edzőtermi edzésterv


Soha nem voltam kórosan elhízott, de túlsúlyos igen. Egészen egyszerűen elegem volt az egészből, így hát mindenféle módszert kipróbálva, végül a számomra megfelelő élelmiszerekkel (liszt-, tej-, cukormentesen) és itthoni tornákkal, futással elértem egy emberi formát.

De szeretnék picit továbblépni, egy tónusosabb, feszesebb alakot alkotni magamnak. Kaptam egy terem bérletet ajándékba, nem is volt kérdés: akkor jöhet egy új szakasz, az edzőtermi edzés.

No de mit? Hogyan?

Nem vagyok rest kérdezni, így hát írtam híres és kevésbé híres edzőknek az edzésterv miatt. Sok helyről egyáltalán nem érkezett válasz, mások először weboldalt küldtek, egy bizonyos összeg befizetése volt az első lépés, én ezzel nem szeretnék élni. Többen küldtek linkeket, ahol nézelődhetek. Minden cikket elolvastam, mindegyik videót megnéztem. Ez is túl magas labda volt nekem. Aztán a csoportokban tettem fel a kérdéseimet, ahol tag vagyok. Az egyikben bukkant a kérdésemre M., aki tudta a célom, annyit kérdezett, mit edzettem eddig, és minden faxni nélkül küldött egy edzéstervet rövid, tömör, határozott utasításokkal. Az összes átnézett edzésterv közül ez volt a legszimpatikusabb, ezt kezdtem el. És M. csak röviden megkérdezi, milyen volt az edzés, bármi észrevételem van, arra roppant tömören reagál és pont. Én pedig csinálom, amit javasol.

  • Egy hónapig heti 3 edzőtermi edzés plusz két itthoni HIIT.
  • Az első hónap bevezető, átmozgató, terheléshez hozzászoktató.
  • A nap: felsőtest, B nap: alsótest
  • Egyik héten A-B-A nap, másik héten B-A-B.

Oké, mennek az edzések, de mi legyen az étkezéssel?

Mivel az edzőtermi edzések után iszonyatosan éhes vagyok, és ez meg is marad egész nap, tanácsot kértem ebben is. Ugyanúgy megoszlanak a vélemények, mint az edzéstervnél történt. Mindegyikben van igazság (a linkelt és talált szakirodalmat is végig olvastam a témában), de úgy döntöttem, hogy úgy csinálom, ahogy eddig is. 

  • Kiszámoltam a kalkulátorral a célomnak megfelelő makrókat.
  • A kalóriabázis.hu oldalon megnéztem, hogy az általam leggyakrabban fogyasztott ételeimből mennyit kell ennem egy nap, hogy meglegyen a kalkulátor szerinti makrobevitel.
  • Továbbra is marad a keto, mivel nem tudom megemészteni a tejes dolgokat és a liszteseket, cukrot pedig nem fogyasztok.
  • Kaptam tippeket az edzés körüli étkezésekre, így ki fogom próbálni, hogy edzés előtt eszem némi szénhidrátot (erre pl. sztem jó lesz a Lottó szeletem) és edzés után beviszem a napi fehérje adagom kb. felét. (Ez az egész bonyolultnak tűnik leírva, de gyakorlatban pofon egyszerű.) Ha ez nem válik be, akkor kipróbálom majd a másik tippet: nem rögtön edzés után enni, hanem később.

A legfontosabb:

  • Szerencsés vagyok, mert egészséges vagyok.
  • Szerencsés vagyok, mert nagyon szeretek mozogni, így számomra nem valamiféle kényszer az edzés.
  • A ketogén alapú étkezés is több éves dolog az életemben, ez sem jelent fejtörést.
  • Nem fogok falnak menni, ha nem sikerül minden nap úgy ennem, ahogy kellene (például a nagy melegben leginkább nincs étvágyam) és nem esem depresszióba, ha esetleg kimaradna egy(-két) edzés (pl. utazás, nyaralás miatt).

Bízom M-ban, bízom magamban, totál lelkes vagyok minden edzés előtt (közben és után is), a folyamatos izomlázat majd megszokom, esélyem sincs a sikertelenségre. 😊




Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése