2014. december 5., péntek

Tapasztalatok fél év ketogén étrend után

Ketogén étrend: alapok (link gyűjtemény) itt

Ketogén étrend minta 1 itt, 2 itt, 3 itt, 4 itt, 5 itt, 6 itt, 7 itt, 8 itt, 9 itt

Ketogén reggelik (gyűjtemény) itt

Ketogén ebédek (gyűjtemény) itt
Ketogén vacsorák (gyűjtemény) itt

Ketogén étrendem (heti menüvel):

1. heti összefoglaló itt.
2. heti összefoglaló itt.
3. heti összefoglaló itt.
4. heti összefoglaló itt

5. heti összefoglaló itt
6. heti összefoglaló itt
7. heti összefoglaló itt
8. heti összefoglaló itt
9. heti összefoglaló itt
10. heti összefoglaló itt
11. heti összefoglaló itt
12. heti összefoglaló itt
13. heti összefoglaló itt
14. heti összefoglaló itt
15. heti összefoglaló itt
16. heti összefoglaló itt
17. heti összefoglaló itt
18. heti összefoglaló itt
19. heti összefoglaló itt
20. heti összefoglaló itt
21. heti összefoglaló itt
22. heti összefoglaló itt
23. heti összefoglaló itt
24. heti összefoglaló itt

Tapasztalatok negyed év ketogén étrend után itt

Ahogy azok látnak, akik nem ismerik a ketogén étrendet



- Két pofára eszem a nyers húst.


- Nagy kanállal falom a zsírt.


- Hízom.

- Életem minden egyes percét a méricskélés, számolgatás tölti ki, emellett kétségbeesetten rohangálok a lakásban, ha akár csak egyetlen grammal több szénhidrátot vittem be.


- Több órás napi elfoglaltságom, hogy aggódva figyelem a kortizol szintemet. Mert ugye a Naprendszer nem a Nap, hanem a Kortizol körül forog.

- Éhezem.

- Nem eszem gyümölcsöt, így aztán már hatalmas vitaminhiányom van, a testem szenved.

- Két pofára falom a vitaminokat.

- Beteges vagyok, nincs energiám, nem működik az agyam, szalonnán élek, húst eszem hússal, egyoldalú a táplálkozásom, a cukorhiánytól nem tudok gondolkodni, a gluténhiánytól leállt az emésztésem, a bőröm felmondta a szolgálatot: kiütéses, repedezett, aszott, lóg...

Ahogy én tapasztalom



- Ketogén étrendre átállnom pofon egyszerű volt. A ketoban ugye alap: nincs tejtermék, nincs glutén, nincs cukor. A szervezetem képtelen feldolgozni a tejtermékeket, heves hányást-hasmenést, kegyetlenül fájdalmas bőrkiütéseket, bőrpírt okoz a fogyasztásuk. A lisztes dolgoktól iszonyatos hasmenésem van. A szénhidrátoktól a fogyasztásuk után a falat kaparom az éhségtől, mindegy, mennyit eszem belőlük, viszont bizonyos mennyiség után "szénhidrát kómát" okoz (magas pulzus, rosszullét, vérnyomásesés, beájulós alvás). És falásrohamokat. Így mindezek elhagyása már a paleos korszakomban megtörtént. Én egyik napról a másikra váltottam ketora. És közben folyamatosan olvastam, kérdeztem, tanultam.


- A mérleg majdnem egyenletes fogyást mutatott, és amikor a szervezetem elérte a számára ideális állapotot, a fogyás megállt. És azóta is stabil a súlyom. Bár azt meg kell jegyezzem, hogy leszoktam az állandó mérlegre ugrálásról. Tökéletes visszajelzés a tükör és az, hogy a 34-es méretű ruháim a mai napig mind jók, kényelmesek.








- Isteni finomakat eszem. Igyekszem akkor tenni, ha éhes vagyok. Ami nagyon szuper: teljesen mindegy, melyik napszakban, hány órakor eszem.

- Az étkezéseket a fél év alatt sikerült megoldanom akkor is, ha nem voltam otthon. Voltam vendégségben, anyuéknál, szülinapi buliban, laktam három napig szállodában, költöztem, jártam külföldön, eleve két heteket Ausztriában dolgozom, voltam wellness hétvégézni, utaztam... 

- Nem követek egyetlen ketos irányzatot sem.

- Úgy eszem, ahogy nekem jó, még ketogénen belül is rengeteg alapanyag és lehetőség van.

- Alig járok boltba. Az alapanyagok legnagyobb részét a piacon szerzem be, szerdán is és szombaton is van, tökéletes elosztás.

- Fél év után is állítom, hogy ez a legalacsonyabb költségvetésű étrend, amit ismerek. Emellett időkímélő is: soha ilyen kevés időt nem töltöttem még a konyhában.


- Az izomtömegem nem csökkent, van erőm futni, hegyet mászni, túrázni, súlyzós edzéseket végezni.

- Egy időben számoltam a makrokat, mostanában hetek óta nem.

- Nem esem kétségbe, ha egyszer-egyszer étolajban sült húst eszem (pl. vendégségben), aki akarja, ne nevezze ezeket az étkezéseket ketogénnek, viszont szerény véleményem szerint nem fogok belehalni, ha néha előfordul. 

- Akad bőven finomítani való az étrendemben, de elsősorban a testemre hallgatok. Imádtam a pörkölt-sós földimogyorót, de elhagytam, mert rosszul voltam tőle és akkora mély, kemény, fájdalmas puklik nőttek tőle a karomon és olyan fényes, pattanásos lett tőle az arcbőröm, hogy vettem a jelzést: nem kell ez nekem. A sajtot is igyekszem minimalizálni, de mivel imádom és nem okoz tüneteket, a wellnessen bizony nem hagytam ki a sokféle sajtot. A kávé adagomat csökkentettem, igyekszem csak reggelente inni, de amíg szeretem, nem fogom elhagyni, és igaz, hogy nagyon ritkán, de iszom egyet délután is.

- Nem tartom magam bigott ketosnak, de nem is ítélem el azokat, akik mindennek alaposan utánajárnak, akik makrot számolnak, pontosan mérnek, vagy akik szénhidrát-számolós vagy bármilyen más étrenden vannak. Elsődleges célom nem a ketogén étrend tartása, hanem hogy jókat egyek, jól legyek, ne legyek állandóan éhes, legyen erőm az edzésekhez. Mivel mindez teljesül, számomra ez nem kín, hanem az eddigiekhez képest megkönnyebbülés. Kérdezni kérdezek és olvasok is, de nem ez tölti ki a mindennapjaimat.

- A környezetem egyre jobban tolerálja az étrendemet, mert látják, hogy nem állandóan dobozokkal és patikamérleggel mászkálok, hogy eszem, méghozzá jókat és eleget is, hogy nem voltam beteg talán egy éve, de a ketos fél év alatt egyáltalán nem, hogy nem fogyok (már nem is akarok), tehát hogy fizikailag jól vagyok.


- És végül egy friss kép, szerdai. Igaz, hogy vastag pulóverben vagyok, alatta még két réteg öltözék, de talán látszik, hogy egyben vagyok, jól vagyok és nem hordok magamon (még a wellness hotelben sem) úszógumit.

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése