2014. július 6., vasárnap

Ketogén étrend 3. hét, összefoglaló

1. heti összefoglaló itt.
2. heti összefoglaló itt.

3. hét:


Étek hétfőn:
R: kávé.
E: 2 tojás, 10 szelet kolbász, saláta tökmagolajjal.
V: meggy, 2 szelet kék sajt, 2 szelet cheddar sajt.
Részletek itt.

Étek kedden:
R: kávé, 50g mandula.
E: spenót, csirke, saláta, 50g mandula.
V: 2 tojás, sonka.
Részletek itt.

Szerda:
R: kávé, mandula.
E: 2 tojás, sonka.
V: sült csirke, 1 tojás, spenót.
Részletek itt.

Csütörtök:
R: kávé, 50g mandula.
E: fél doboz tonhal, 1 tojás, saláta tökmagolajjal, 50g mogyoró.
V: 1 tojás, 10 szelet kolbász 2 ek kókuszzsíron.
Részletek itt.

Péntek:
R: 2 tojás, 2 szelet sonka marék cheddarral sütve. 
E: kávé.
V: fél doboz tonhal, 5 oliva bogyó, marék cheddar, 5 szelet kolbász, saláta tökmagolajjal.
Részletek itt.

Szombat:
R: mint tegnap, 2 tojás, 2 szelet sonka, marék cheddar.
E: saláta tökmagolajjal, sült kolbászszeletek.
V: saláta tökmagolajjal, 1 tojás.
Részletek itt.

Vasárnap:
R: 50g mandula, kávé.
E: saláta tökmagolajjal, 1 tojás, 10 szelet házi kolbász.
V: 1 tojás, 1 szelet sonka, nagy marék mogyoró.

Tapasztalatok:


Készítettem a www.kaloriabazis.hu oldalon egy kis grafikont (alig alszom, volt rá időm hajnalonta). A sárga vonal azt jelzi, milyen lenne egy "egészséges" fogyás, azaz heti kb. 0.5 kg, ha az ember fogyni szeretne. Ezt csak azért tettem oda, hogy legyen egy kis összehasonlítási alap. A zöld vonal a saját súlyom (helyesen testtömegem).

Jól látszik, hogy az ötödik zöld "pöcöknél" volt Szent Iván napja, ami számomra gyakorlatilag magánéletileg egy új időszámítás kezdetét jelenti. Három és fél nap alatt sikerült majdnem négy kilót ledobnom, ez is mutatja a megrázkódtatás mértékét. Főleg, ha azt is hozzáteszem, hogy nagyon nehezen fogyó típus vagyok, ráadásul nem terveztem már fogyást.

- Az étrend harmadik hete ketogén.
- Zsír: 75-80%.
- Fehérje 20% alatt.
- Szénhidrát 2-10%.
- Minden reggel vitaminokkal indul (szelén, króm, multi, halolaj, B komplex, K, napközben aszkorbin savas víz).
- D vitamin: az időjárástól függően teljes testes napozás, lehetőség szerint minimum napi 2x10 perc. (Egészen szép színem van már.) Idén semmiféle naptejet, napozószert nem használok. Egyszer sem égtem le, még csak le sem pirultam.
- Folyadék: 1-2 liter, víz.
- Nem tervezem előre az étrendet.
- A lelki dolgaim miatt most igazán nem tudom értékelni a ketogén étrendem hatását. A következő két hét Magyarországon egyelőre teljes mértékben tervezhetetlen, szerdáig a reggelim biztos, más nem. Csütörtöktől pedig ezer százalékban bizonytalan még a szállásom is. Feltankoltam mandulával, mogyoróval, kesuval, van egy üveg olajos sajtom és egy szál kolbász, némi kókuszsűrítmény, viszek kakaót, eritritet, ezzel kihúzom majd pár napig. Egyoldalú lesz még mindig az étkezésem, az elsődleges cél az életben maradás, mindezt szeretném ketogén mellett véghezvinni. 
- Nekem egyáltalán nem gond a ketogén étrend, a tízezer étkezési forma közül, amit eddig kipróbáltam, ez az, ami egyezik a szervezetem ritmusával, nulla éhségérzettel, és ha a lelkem megnyugszik, jön újra az erő és az energia is.
- Edzésre sajnos a héten sem tudtam még gondolni, a mindennapi rutin feladatok is megterhelőek voltak. De nem adom fel, nekem kellenek azok az izmok!

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése