2020. március 31., kedd

Kedd

A kedd az jó! Az a rövid napom a suliban! Ja, hogy ez most nem az a helyzet. Sebaj! Jól vagyok, van mit ennem, innom, melegben vagyok, van ruhám, ágyam, ágyneműm, még munkám is van... Szóval minden rendben.

Ami nem változik: korán ébredek. Kimegyek a teraszre. Ott ülök kabátba burkolózva, nézem, ahogy kúszik elő a nap a panelek között, hallgatom az arborétumom madarainak már reggel is vidám énekét. Ilyenkor nem érzékelem az időt, csak úgy ülök ott kint, egészen addig, amíg érzem: fázom. Akkor még vacogok kicsit a csivitelésben, aztán bemegyek. És ekkor kezdődik a nap.

Ma bolt. Először volt rajtam maszk. Roppant furcsa érzés, és a szemüvegem folyamatosan bepárásodott a kilégzett levegőtől, de néha köhögtet az asztmám, jobb a békesség. WC papírt vettem, konyhai papírtörlőt, domesztoszt. És zöldség volt még tervben, meg mop. Mop nem volt, zöldség igen, határtalan mennyiségben és horrorisztikus áron. Vettem 3 kis nyeszlett paprikát az "olcsóból", de még az is drága, úgyhogy majd mást kell a paprika helyett kigondolnom (ötlet van).

Aztán -a tegnapi bejegyzésem hozzászólásai alapján- megosztottam az internetet a telefonról a laptoppal. Ezúton köszönöm hálásan az ötletet és a segítő linket!!!

A gyerekeknek nem adok sok tanulnivalót. Házi feladatot egyáltalán nem, ha azt a kis "órait" megcsinálják, lehet szinten tartani és haladni is. Jövő héttől pedig átváltok "projektmódszerre", nem lesznek tantárgyak, csak egy -jövő héten épp egy aktuális, friss vers- konkrét vers/szöveg, ez feldolgozva mindenféle szempontból, úgy szokták mondani régen, hogy tantárgyi koncentráció, ma meg talán multikulturálisnak nevezik. Semmi extra egyébként, csak a szemlélet más.

Még beesett egy kis plusz sulis adminisztráció, a népismeret adattábla, kitöltöttem mind az öt munkaablakot, beküldtem, aztán hívtak is a tankerből, segítettek kijavítani.

Ma nem végeztem itthon semmi különöset. Fáradt vagyok, kell egy kis nyugi is.

Délután kis séta a csodanapos természetben.




És finom vacsora a nap végén.


Robognak a napok. Holnap április...

2 megjegyzés: