2021. augusztus 10., kedd

Kurkumás hummusz


Nem szeretem a csicseriborsót. Hummuszt készítettem már belőle, úgy már megeszem. Ma kurkumás hummusz készült.

Hozzávalók:

- 150 g szezámmag (Sikerült akciósan, 195 Ft-ért beszerezni.)
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 tk só
- kb fél dl víz
- 4 ek olíva olaj
- 240 g csicseriborsó konzerv (A Lidl-ben 199 Ft-ért kapható.)
- 1 ek almaecet
- fél citrom leve
- kurkuma por.

- A szezámmagot, a fokhagymát, a sót, a vizet és az olívaolajat a kis konyhai chopperemben összeturmixoltam. Ez a szezámkrém a tahini. Nagyon sűrű volt, így tettem hozzá még egy kis vizet.
- Mivel kicsi a chopperem, a szezámkrém felét kivettem egy tálba.
- A csicseri konzervről leöntöttem a vizet, átöblítettem, a felét a chopperbe tettem a fél adag tahinire, a másik felét a tálba a szezámkrém másik feléhez.
- Hozzáöntöttem a maradék hozzávalókat (almaecet, citromlé, kurkuma por) és addig choppereltem, amíg krémes lett.

(Ötlet: itt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése