2014. szeptember 7., vasárnap

Vásárlás


Nem ma történt, amikor élet-mód-váltásba fogtam. Kb négy éve határoztam el, hogy lefogyok. Akkor még minden csak arról szólt, hogy fogyni akarok. De egy-két év elteltével rájöttem, hogy ez nem egy pár hónapos dolog, ami után vissza lehet térni a megszokott kerékvágásba, hanem bizony, ha komolyan gondolja az ember, akkor ez egy élethosszig tartó tanulás, az élet módjának megváltoztatása, ami addig tart, amíg csak élünk. 

Hogyan kezdd el? Tippek, miértek és hogyanok a linkre kattintva.

Az alap, hogy az ember életének része lesz a dobozolás. Az is, hogy ellen kell állni a csábításnak. És az is, hogy nem árt odafigyelni a tiszta étkezésre. Vannak környezeti hatások, amiket nem tudunk kiküszöbölni, hiszen szennyezett a levegő, sok helyen a víz, a talaj. Viszont sok dolog nagyon ügyesen kikerülhető. Egyszerű a trükk: olvasni kell. Igen, az üzletben is. Az élelmiszerek címkéin feltüntetett összetevők listája minél rövidebb, annál jobb. Érdemes egyetlen egyszer az interneten megkeresni, melyik adalékanyag micsoda, hogy rájöjj: ezeket nem kellene megenned. És nem kellene a gyerekednek sem adnod. A reklámokban természetesen mindent egészségesnek hirdetnek, de miért hinnéd el? Mert a tévében mondták? Nekik ez biznisz. Hatalmas. Nem rólad szól, nem a gyerekedről, nem az egészségedről, csakis a pénzről.

Ha keresel magadnak egy étrendet és aszerint eszel, legyen az bármi, el kell menned vásárolni. Szerintem nagyon sokan nem tehetjük meg anyagilag, hogy magyar terméket vásároljunk (hiszen ezek a legdrágábbak), így aztán bevesszük magunkat valamelyik multiba, ahol a legolcsóbban vásárolhatunk. Én is ezt tettem anno. De a folyamatos olvasás kapcsán rájöttem, hogy olcsó húsnak híg a leve: mindenhol hemzsegnek az adalékanyagok, az ízfokozók. Hogy az áfonya uruguai, a lime spanyol, a zöldség német... És hogy az a tojás, hajaj...

A paleo kapcsán kezdtem el bioboltba járni. Akkor még azt hittem, a paleo a maglisztekről és a belőlük készült kenyerekről, sütikről szól, de ki kell ábrándítsalak (főleg, ha fogyni szeretnél), mert a paleo egy totál más történet. És mivel sok zöldség és némi gyümölcs is szerepelt az étrendemben, elkezdtem piacra járni, mivel ott jóval finomabb árut kaptam, ráadásul a multikénál is kedvezőbb áron. Ott fedeztem fel a házi tojást is, ami sokkal finomabb mint a bolti. És nem mindig drágább.

Amióta ketogén az étrendem, gyakorlatilag alig járok boltba. Ha igen, akkor sem élelmiszerért. Ugyanis ÉLELMISZERT, emberi fogyasztásra alkalmas dolgot elvétve találni az üzletekben. És sajnos ez nem túlzás.

A mohácsi piacot -mint azt már sokszor említettem- imádom. Az egyik fele tele van nénikkel, bácsikkal, akik az otthonról hozott portékáikat árulják. Kapirgálós tojás, zöldség, gyümölcs, füstölt húsáru, virág...


Egy jó piacon nagyon ügyesen be lehet vásárolni. És nagyobb eséllyel ehetünk ha nem is teljesen vegyszermentes, de mindenképpen kevesebb mérget tartalmazó ételeket. Van ígéret házi mangalica szalonnára is, nagyon várom már.

Tehát van lehetőség arra, hogy hozzájussunk minőségibb élelmiszerekhez, de tényleg egyszerűbb bemenni egy szupermarketbe, ahol -már sokszor bizonyítottan- megveheted az átcímkézett, átcsomagolt, külföldről behozott, permetszerrel kényszerérlelt árut. Abban a tudatban, hogy milyen jót teszel magaddal, a családoddal. Félreértés ne essék: senki életébe nem szeretnék beleszólni. Mindenki úgy él, ahogy jónak látja. Egészen addig, amíg nem lesz tejcukor- és gluténérzékeny (mint pl. én), vagy -ne adja az ég- nem kap valamiféle betegséget, ami egyik percről a másikra rákényszeríti az életmódváltásra, a máshogy gondolkodásra, a vásárlási szokások megváltoztatására.

Minden választásunk következményekkel jár. De mindenkinek lehetősége van a választásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése