2014. március 22., szombat

Pikáns zöldségleves

Avagy hogyan lehet egy egyszerű zöldséglevesből változatokat turbózni...


Először is elkészül egy zöldségleves alap. 1 ek kókuszzsír, 1 fej vöröshagyma (egészben), 3 szál sárgarépa (félbe vágva), 2 szál fehérrépa (félbe vágva), 1 fej karalábé (darabolva), 1 zeller gumó (darabolva). Ezeket a forró kókuszzsíron pár percig átforgattam, majd felöntöttem 1.5 liter vízzel. Sóztam, natur vegetáztam, fedő alatt puhára főztem. A végén petrezselymet adtam hozzá.


Ebből 1-1 db répát, karalábét, zellert kis lével leturmixoltam, hozzáadtam még egy kis levet, kész is az egyik változat. 


És itt jön a pikáns rész. Ugyanis a turmixolt változathoz lehet adni egy kis marék nyers spenótot, ezzel átturmixolva frissebb, lágyabb lesz a leves.


Mindez tovább turbózható, ha a spenótos mixhez főtt brokkoli rózsákat adunk, esetleg egy szelet szezámos kenyérrel tálaljuk.


Ezt überelhetjük, ha a spenótos-brokkolis mixet megborsozzuk és megszórjuk cayenne borssal :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése