2013. december 10., kedd

Boszi verses esete dr T-vel, adventi koszorú, Új fejezet / 2. szakasz / 44. nap

Nem egyszerű felkelni, amikor az ember hazaér egy folyamatos 14 napos meló és egy utazás után, de hát időpontom volt reggelre a pulmonológián... Dr T. T. megint hozta a formáját:
- Jó napot kívánok, foglaljon helyet! Olvastam már magának verset?
- Igen, doktor úr.
- És melyiket? Milyen volt? Hogy tetszett?
- Hú, az még tavasszal volt, nem emlékszem már rá.
- Nem emlékszik?! Na, akkor olvasok egyet most, karácsonyos.
És elkezdett szavalni. Mindig így megy ez. Olyan fáradt voltam, hogy ki sem láttam a fejemből, azért annyi erőt vettem magamon, hogy ne nevessem el magam; nem volt egyszerű mutatvány.
A leletemről (friss légzésfunkciós vizsgálat) szokás szerint szó sem esett. A-val, az asszisztenssel közben megbeszéltem, milyen receptet írjon. Dr T. csalódott volt, mert nem dícsértem és nem elemeztem a versét, de hát most tényleg csak ennyire voltam képes. Csalódottan aláirattatta velem a leletet, és ennyi volt. Hat hónap múlva meghallgathatom egy újabb költeményét...
 
Előtte reggeliztem: boszigranolát.
 
 
És vittem magammal tízórait is: negyed liter gyümölcslevet.
 
Aztán K-val nyakunkba vettük a várost, és kereken fél 12-re el is intéztünk minden fontosat. Vettünk egy szép kis fenyőfát is :-)
 
Eljött az ebédidő, K. egy menüt evett a S. R-ban, én addig ittam egy kávét. Majd hazamentünk, és elkészítettem az ebédemet: sült répa+édesburgonya volt (1-1 db) és 200g vegyes saláta öntettel (1 ek oliva olaj, 1 tk citromlé, 1 tk mustár, só, bors, csöpp fehér balzsamecet). Amíg sült, ettem egy marék mandulát.
 




Uzsonna: 1 marék mandula és negyed liter isteni gyümölcslé.

És közben elindult a tervezés-szervezés: ki hogy dolgozik, kinek mikor jó a látogatás, karácsonyozás, mert hát az én rokonaim, ismerőseim, barátaim nagy része meglehetősen messze él tőlem, a gyerekeiknek suli van, ők maguk dolgoznak; nem olyan egyszerű összehozni, mikor, merre, mettől meddig... A mostani hétvége már leszervezve, jó kis körút lesz :-) És felmerült már a kérdés: mi legyen a karácsonyi menü. Egyelőre még mindig ficereg az emésztőrendszerem, nem szívesen gondolok kajára, arra meg végképp nem, hogy a tűzhely mellett állok...


Vacsorára ugyanaz volt, mint ebédre, a sali most 180g volt.

A karácsony nekem nem azt jelenti, hogy megveszek mindent, amit az évben nem vettem meg. Nem azt jelenti, hogy körberohanom a boltokat és beszerzem a legtrendibb kiegészítőket. Nem szeretek nagy faxnit csinálni belőle, mert nekem a karácsony, az ünnep, az ünnepvárás nem erről szól. Ajándékot is egyre inkább adni szeretek. De az még jobb, amikor a szeretteimmel "csak úgy" vagyunk, együtt vagyunk. Az adventi koszorút is magam szoktam elkészíteni. Ez volt pl. a 2011-es:
 
 
Ez a tavalyi:
 
 
Ez pedig itt az idei:
 
 
Edzés ma nem volt: nagyon fáradt vagyok, nem is vagyok a legfényesebben. Tanultam már a korábbi hibákból, nem szeretném kizsigerelni a szervezetemet, ha idő kell neki, egy kis regenerálódás, hát megkapja. :-)
 
Új fejezet / 2. szakasz / 7. heti menüterv itt

2 megjegyzés: