2015. október 7., szerda

Pizza

Hozzávalók (egy nagy vagy két kis adaghoz, 4 szelet):

# 3 M-es tojás # fél csomag (6g) sütőpor # pár csepp citromlé # 3 púpozott evőkanál tápióka keményítő # 80g krémsajt # pár csepp olíva olaj # a feltéthez bármi ízlés szerint (én paradicsompürét, hagymát, gombát, paprikát, paradicsomot, sonkát, olívabogyót, sajtot használtam)

Elkészítés (kb 1 óra):

# A tojásokat szétválasztottam.
# A fehérjét a sütőporral és a pár csepp citromlével 3-4 percig kemény habbá vertem.


# Egy tálban a tojások sárgáját összemixeltem a tápióka keményítővel.


# Jött a krémsajt, amit szintén hozzámixeltem.


# A mixre öntöttem a felvert fehérjét, egy fa spatulával óvatosan összekevertem.


# Kis, szilikon tortasütő formába öntöttem, amit előtte -a biztonság kedvéért- pár csepp olívaolajjal kikentem. (Aki laposabb tésztát szeretne, tegye nagyba.)


# 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. Ekkor kivettem a sütőből és rátettem a feltétet.




# Visszatettem a sütőbe és addig hagytam bent (szintén 180 fokon), amíg a sajt kezdett ráolvadni-barnulni.






# Szépen, könnyen szeletelhető pizzát kaptam.

Megjegyzések:

# Mivel a tészta "semleges ízű", a feltét lehet bátran fűszeres.
# A tésztába mehet só, esetleg bors is.
# Elbír több paradicsom szószt több oreganóval.
# Akinek több szénhidrátra van szüksége, a tésztába tehet lisztet, 3-5 púpos evőkanálnyit is elbír szerintem.
# Ha ropogósabb tésztát szeretnél, tedd nagyobb formába ezt a mennyiséget. 

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése