2021. augusztus 19., csütörtök

Sürgősségin

Napok óta nem jó a gyomrom és görcsöl a gyomorszájam. És egyre rosszabb. M. ma bevitt az ügyeletre. Nem írom le az egész sztorit, csak ennyit, összefoglalva: botrány az eü. "Nem tudok magának segíteni"- végszóval elbúcsúztunk. Onnan sürgősségi. Nem írom le az egész sztorit, csak röviden, összefoglalva: botrány az eü. Éppen 6-8 óra volt a várakozási idő. Nekem valami őrangyal segíthetett, mert negyed órán belül látott orvos. Itt (is) elnézést kértem, amiért zavarok. A doki tajtékzott, és nem írom le az egész sztorit, csak annyit: botrány az eü, de aztán ellátott. És a doki monológja révén beleláthattam kicsit az eü másik oldalába, és tényleg röviden: botrány. 

A lényeg: nagy valószínűséggel a sok fájdalomcsillapító miatt lehet a gondom, kaptam gyomorvédőt (amit eddig is fel kellett volna írnia az orvosomnak az Algoflex mellé, vagyis bocs: én vagyok a tájékozatlan, amiért nem tudtam, hogy kellene) és egy gyomor nyálkahártya helyreállító granulátumot, amiknek -ha nincs más a háttérben- idő kell, amire segítenek. Csinált volna  ultrahangot is, de nem használhatják a gépet. Viszont adhat időpontot UH-ra, kb novemberre. Avagy magán úton hamarabb menne... (Mondom, hogy botrány.)

Ha hányok/véres széklet lenne/belázasodom/rosszabbul leszek, azonnal menjek vissza a sürgősségire. 

Nem lesz gond. (Remélem, ezt az őrangyalom is tudja.)


18 megjegyzés:

  1. Ugye ugye.... éppen az előző kommentemben írtam erről.... ha fekete szurokszerű lenne a székleted, pánikszerűen kell rohanni a legközelebbi elérhető orvoshoz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ha megnézed az Algoflex (Ibuprofen) mellékhatásprofilját, már tudsz mindent... Érdemes lenne rákérdezni hogy mely fájdalomcsillapító kapható végbélkúp formájában. Gyorsabban felszívódik és a gyomrot se bántja. Valamint nagyroham esetén kiegészítő szerként a Tramadolt ki lehetne próbálni, az sem bántja a gyomrot, nagyon jó gyógyszer, de csínján kell vele bánni. Bővebben itt: https://www.webbeteg.hu/gyogyszerkereso/tramadol-paracetamol-amneal-37-5/902992/betegtajekoztato

      Törlés
    2. Igen... Már kaptam kúp ötletet, a hétfői kontrollon megkérdezem, jó-e nekem. Utánanézek a Tramadolnak is. Köszönöm!

      Törlés
  2. Bocs, de tényleg kellene tudni, hogy sok gyógyszer mellé kell valamit szedni, ami nem készíti ki az ember belsejét, ahogy antibiotikum mellé is probiotikumot. Erről csak hallottál már? Amúgy azt nem értem az orvosodnak miért nem volt annyi esze, hogy elmondja ezt? (egy egészségügyis)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerősök mondták, hogy javasolt a gyomorvédő, orvos nekem csak tegnap mondta. Ha ez tényleg a gyógyszerek miatt van, akkor rendesen megtanultam most a saját káromon.

      Törlés
    2. Igen, kellene tudni... Persze... Honnan is? Aki nem végzett eü-t, nem kell gyakran antibiotikum és az orvos sem mondja el, az honnan? A kisujjamból rázzam ki? Én is 30 fölött voltam már amikor egy ISMERŐS szólt, h szedjek ám az antibio mellé probiot.

      vtimy

      Törlés
    3. Vtimy mert kb. minden normális gyógyszertárban is mondják! És ezer helyen olvashatod, nem kell ehhez eü végzettség.

      Törlés
    4. Amúgy a tájékozatlanságot nem kell mindjárt rátolni másokra. Csak egy napot töltenétek el az eüben, hogy belülről látnátok évek óta milyen körülmények között dolgoznak ott, miből próbálják kihozni a maximumot, mennyi saját cuccal dolgoznak, hogy működjön mindjárt kisebb lenne egy két ember arca. Sok embernél a vinnyogás, meg a vádaskodás tud menni csak, de belegondolni, hogy harminc betegre jó ha jut egy ápoló pl. az nem megy. Eh....

      Törlés
    5. Igen, írtam a bejegyzésben: "És a doki monológja révén beleláthattam kicsit az eü másik oldalába, és tényleg röviden: botrány." Van egy asszisztens ismerősöm, aki szokott mesélni. Ő már a kilépésen gondolkodik, pedig szereti a munkáját, akkora a mentális és a fizikai nyomás is.

      Törlés
  3. http://boszorkanykonyh.blogspot.com/2021/07/kedd.html#comment-form tessék, én szóltam, több mint egy hónapja, pedig nem orvos vagyok csak egy buta szakmunkás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg írtál. Ne haragudj, valahogyan nem láttam a megjegyzésedet (vagy nem emlékszem rá). Utólag is köszönöm, hogy szóltál, most már tudom én is, hogy mi a pálya.

      Törlés
  4. Nem haragszom és nagyképű vagy túl tolakodó sem akarok lenni. De hidd el hogy én 35 éve ebben élek szinte. Gyerekként végignéztem a nagyszüleim halálát, majd anyukám halálát. Közelről. Nem sokkal később Apu kezdett betegeskedni, és hamarosan meg is halt. Szintén közvetlen közelről néztem végig, de nem csak a betegségeiket, hanem az orvosi részét is. Nem beszélve arról hogy 5 éves koromtől arról szólt az életem hogy anyukám visz az orvoshoz, különféle vizsgálatokra és szakrendelőkre. Minden latin kifejezésnek, gyógyszernek egyenként utánanéztem, évtizedek óta figyelemmel kísérem a tudomány fejlődését, az új gyógyszereket. Eleinte könyvtárban (ma már neten) ami nem volt kölcsönözhető, azt elolvastam a könyvtárban (nem volt baj hogy 5-6 órákat ültem bent). Az orvosokat is kiismertem. Tudtam hogy melyiket lehet kikérdezni, kiváncsiskodni, melyikükhöz nem kell szólni. A "jófej" dokiknak óvatosan szoktam gyógyszert javasolni, és volt hogy hallgattak rám. Hárman vagyunk barátok, mindegyikünk szenved krónikus betegségekben. És ha valakivel baj van, körbetelefonáljuk egymást, és sokszor hamarabb megvan a diagnóziss vagy a választandó kezelés mintha dokihoz menne. Természetesen óvatosak vagyunk, ezt nem az orvosi kezelés helyett csináljuk, és tudjuk mikor mit miért és menynit veszünk be. Az sem utolsó szempont hogy tartjuk a lelket abban, aki rosszabbul van. Ez talán a legfontosabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy így kell élned/élnetek, de az, hogy hárman így segítitek egymást, csodálatos.

      Törlés
  5. Én ezt nem sorscspásként hanem kihívásként élem meg. Nem zavar már, hozzászoktam hogy kéthetenként 3 szurit kapok és sokat vagyok egészségügyi intézményben. Büszke vagyok rá hogy sikerült kialkudnom a legjobb terápiát, amely mellett helyt tudok állni a munkahelyemen és még a vállalkozásomat is viszem.
    És ha már ennyi minden rámragadt a gyógyszerekkel, betegségekkel kapcsolatban, külön öröm ha másoknak is segíthetek (olyant soha nem javaslok amit nem értek vagy nem vagyok benne biztos).

    VálaszTörlés
  6. Igazán utánzásra méltó hozzáállás. :)

    VálaszTörlés
  7. Ha nem így csinálnám, belepusztulnék.

    VálaszTörlés