2016. április 18., hétfő

Savanyú tojás

Voltak emlékeim a savanyú tojásról. Olyan húsz éve ettem, de láttam magam előtt az ételt és volt ízemlék a számban. Tudtam, hogy rántásos az alap, van egy szósz és abban valahogy kicsapódik a fehérje. Anyuéknál jártam, előtte megbeszéltük, hogy viszem a lisztjeimet, én csinálom a rántást, a többit ő, összehozzuk az ételt. Nem lett tökéletes, kicsit sűrű lett a szósz, de az íze mennyei. Még pár kísérlet és lesz róla szép fotó is.


Hozzávalók:

# 3 ek olaj # 1.5 ek szezámmagliszt # 1 ek lenmagliszt # egy darabka fokhagymagerezd # őrölt piros fűszerpaprika # natúr ételízesítő # só, bors # mustár # csöpp ecet # édesítőszer # 2 tojás

Elkészítés:

# Az olajat egy lábosban felmelegítjük a nem darabolt fokhagymával, rászórjuk a liszteket és folyamatosan kevergetve átpirítjuk, ügyelve arra, hogy a lenmagliszt ne kapjon oda (különben keserű lesz).
# A tűzről levéve megszórjuk a paprikával, majd felöntjük kb 2 dl hideg vízzel, alaposan elkeverjük.
# Visszatesszük a tűzre, hozzáadjuk a fűszereket, ízesítőket (ízlés szerint adagolva és folyamatosan kóstolva), majd addig forraljuk folyamatosan kevergetve, amíg kezd sűrűsödni.
# Ekkor beleütünk két tojást. Falapáttal vagy kanállal néha lenyúlunk az aljára, hogy ne süljön le a tojás.


Leírni hosszadalmasabb volt, mint elkészíteni. Ez egy gyors és nagyon finom, laktató étel.



Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése