2015. április 2., csütörtök

Csütörtök (Ausztria 14/4.)

2008, Húsvét előtti napok, Olaszország. Akkor ott dolgoztam és nagyot néztem, hogy havazott.





2015, Nagycsütörtök, Ausztria. Most itt dolgozom és két napja esik a hó.



Nagycsütörtök németül Gründonnerstag, azaz zöld csütörtök. A német -és így a magyarországi német- hagyomány, hogy ezen a napon valami zöldet kell enni. Én ettem: brokkolit és salátát is. Érdekességként megjegyzem, hogy eredetileg nem a grün=zöld, hanem a greinen/weinen - grein=sírni szóból származik az ünnep német neve, tehát nincs köze a grünhöz, a zöldhöz, hanem a greinen, a sírás szóhoz kapcsolható.

R: szendvics (a kornspitz 2 tésztájából van a lapos kenyér), sonka, sajt


E: sült kolbász, főtt zöldség


Délután: marék sós mandula, 1 szelet sajt, 4 kis répa

Két éve is így jött ki, hogy itt dolgoztam húsvétkor. Akkor még más ember voltam és csak 3. hónapja voltam E-nél. Történtek vicces dolgok is és akkor is ilyesmi idő volt. E. még sokkal jobban volt, sétáltunk, megnéztük a templomot is. Akkor még óriási gond volt, hogy E. nem értette, mit jelent a teljes ellátás, gyakorlatilag nem volt kaja, hoztam magammal a két heti élelmemet. Abban az évben iszonyúan nehezem éltem meg itt kint ezt a két húsvéti hetet. Ideges voltam, iszonyat volt, hogy E. mindig ingerült, mindenen felizgatja magát, mennyire ragaszkodik a húsvéti hagyományokhoz, miközben máskor a templom közelébe se megy egész évben... Idén úgy döntöttem: lesz, ami lesz, itt vagyok, dolgozom. És habár én "kihagyom" a húsvétot, hát legyen E-nek szép húsvétja: megcsinálom, amit kér, ahogy kéri, sőt megpróbálok részt venni az ő ünnepében, amennyire tőlem telik. Így idén is megfestettük a tojásokat, mint két éve. Feldíszítettük a kosarat is. Voltunk az utcában boldog húsvétot kívánni. Holnap megfőzöm-sütöm a kolbászokat, sonkát, húsokat. Szombaton vendégek jönnek. És elmúlik az ünnep is, aztán megint megy minden megint a maga útján, mint azelőtt is.



V: tonhal saláta


Edzés reggel:

Freeletics 4. hét/2.: MAX


5p burpee max-5p pihenő-5p leg lever max-3p pihenő-5p burpee max-3p pihenő-5p leg lever max

Megjegyzem: irtózatos izomlázam van elsősorban a csuklyás izmaimban, a lapocka körüli izmokban, a vádlimban és a belső combomnál. Szerény véleményem szerint hatásában hasonlít a Freeletics az Insanityre: attól is mindig ennyire kipurcantam. Csak a Free-ben hála az égnek (eddig) nem kell annyit ugrálni.

Elkészült :)



Facebook oldal: Boszorkánykonyha


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése