2012. november 4., vasárnap

Élet-mód-váltás: Speiz

Eddigi élet-mód-váltás bejegyzések itt.

Ugye idén január-februárban határoztam el végleg, hogy nincs több fogyókúra, hanem itt bizony életmódváltás esete forog fenn. Elsősorban a hozzáállásomon, a gondolkodásmódomon kellett változtatnom. És aztán jöhetett sorba a vásárlás, a főzés, a tervezés, a másnapra pakolás és a többi is. A speizom sem egyik napról a másikra változott át (persze csak tartalmilag), de cukor például évek óta nincs is itthon. :) Nem úgy kezdtem, hogy kidobtam mindent, ami nem segíti elő a változást, hanem szépen fokozatosan történt, hogy ha pl. elfogyott a cukor, nem vettem többet. Vagy másfajta lisztem van (de azt is ritkán használom), napraforgó étolaj helyett 2-3 éve oliva olajat használok, de egy liter abból is nagyon-nagyon sokáig elég.
 
A nyár végén bemolyosodtam. Vagyis nem én, annyira öreg még nem vagyok, hanem ezek a dögök mindenbe belemásztak a speizban, és kénytelen voltam a konzerveken kívül mindent kidobni. (Itt is írtam róla.) Hónapokba telt, mire eltűntek a molyok, és közben fokozatosan beszereztem tárolókat. Mert hogy a "zacskójában tartom" nem bizonyult jó megoldásnak.
 
 
A kis speizocskámban mára már műanyag tárolókban sorakoznak az alapanyagok. Idővel rájuk került a csomagolásról kivágott makronutriens táblázat is, így, ha éppen olyat főzök, amihez még nincsenek kiszámolva az értékek, nem kell a netet bekapcsolnom, vagy az étkezési naplómat elővennem, hanem kapásból, a dobozról tudok számolni. Lenmag, kakaópor, mák, mazsola, xilit, zabkorpa, amaránt, rizsszem tészta, kókuszreszelék, étkezési keményítő, mandula, reszelt mandula...

 
Van kávé, zabliszt, kukoricapehely, zabpehely, CH csökkentett liszt, sima liszt, CH csökkentett tészta.

 
Ásványvíz. A palackosat munkába szoktam vinni, itthon legtöbbször csapvizet iszom. Tudom, hogy nem a legjobb megoldás, de olcsó... Van többféle teám is, ezeket az akciós pultról szoktam venni, legtöbbször a DM-ben. A zöld tea a konyhában van, mert azt minden nap iszom.

 
 
És az én kis büszkeségeim is sorakoznak a speizban: a cukormentes lekvárkáim, a tartósítószermentes saját lecsóim. :) (Itt is írtam a lekvárkészítésről.)

 
Tényleg csak egy kis odafigyelés kell az elején, és ripsz-ropsz mindenki kialakíthatja magának a megfelelő alapanyagokból álló kis készletét a speizban. És ha nem egyszerre akarunk mindent, akkor anyagilag sem megterhelő. Nekem elhiheted. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése