2012. augusztus 2., csütörtök

Ebéd

Mindezt leírni tovább tart majd, mint az ebédet elkészíteni. Tehát egy gyors, egyszerű és nagyszerű étel lesz ma az ebédem: spenótfőzelék.

Előkészítem a következőket:
  • már reggel a fagyasztóból kivett spenót
  • lábos
  • fakanál
  • oliva olaj
  • fokhagyma
  • tej
  • őrölt csemege fűszerpaprika
  • liszt (most éppen U)
  • 1 pohárban hideg víz
  • (fűszer, ha szeretnéd)
Így készül:
  • A lábosban egy csepp oliva olajon megpirítok 2-3 gerezd szeletelt fokhagymát.
  • Rászórok egy kevés lisztet (annyit, hogy a kis olajjal jól el tudjam keverni).
  • Ha a liszt rózsaszínesedik, azaz mepirul, lehúzom a tűzről.
  • Gyorsan szórok rá egy kis piros paprikát, megkeverem.
  • Ráöntök kábé 1 deci hideg vizet, visszateszem a tűzre.
  • Hozzáöntöm a felolvadt spenótpürét, keverem.
  • A végén egy csepp tejet szoktam hozzáadni még.
Ezer variációja van a spenótfőzelék készítésének. Én mindig kihagyom a hagyományos áztatott zsömlét/kenyeret, és sosem marad el a fokhagyma. Van, aki tojást üt bele, én nem szoktam. Mellé ehető húsétel, tojás, vagy ki mit szeret. Én ma 2 tükörtojással eszem. (Normál esetben 1 egész tojás és egy fehérje lenne (a sárgájában sok ugyan a vitamin, de magas a zsírtartalma!), de mivel nem tudom elhasználni a sárgáját külön, megeszem a 2 tojit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése