2024. április 22., hétfő

Mérföldkő

Számomra mérföldkő, igen. 2023. október 2-án dobozoltam utoljára. Jó fél éve. Azóta rengeteg víz lefolyt a Dunán, roppant sok dolog történt, anyu január 6-án költözött az angyalokhoz.

Tegnap nem voltam jól. Eszméletlenül fáradt voltam. A tegnapelőtti nagy túra a roppant kemény munkahét után, a sok pakolás, nehéz dolgok cipelése, rengeteg vezetés (...) megtette hatását. Vasárnap (tegnap) képtelen voltam kimozdulni a lakásból, sőt délután ledőltem egy filmmel, de abból nem sokat láttam, el is aludtam.

Ez a fél év alatt ettem, amit kaptam, ami volt, a suliban. Rengeteg nasi csúszott -normál étkezés helyett is, keveset ittam, ha rendes mennyiséget, az leginkább -cukormentes- kóla volt. Csak kicsit látszik rajtam, hogy valamennyit híztam, és kilókban sem vészes: 3. De felpróbáltam az egyik tavaly hordott nadrágomat, és egyáltalán nem tudom felvenni, nem ér össze a gombnál. Tervben megvolt már a fejemben, hogy ha nem is dobozolni, de normálisabban kellene enni. Ma -nem tudom, miért- megint kemény munkanap volt (8 és negyed óra a suliban), utána hazajöttem, felhoztam M-nak az éthordót, szembe szomszédnak, amit ígértem, legyalogoltam az autószerelőhöz (hívott, hogy megvan a műszaki), onnan kocsimosóba mentem, majd mini vásárlásra. Hazajöttem és nekiálltam dobozolni. 

Két dologra tippelek. Az egyik, hogy tegnap "átsuhant" a fejemen a gondolat: "kellene az a bizonyos kattanás kaja ügyben (is)". (És nálam ezek a szinte észrevehetetlen, konkrétan nem tudatos, tényleg csak enyhe fuvallatként az agyamon átsuhanó gondolatocskák szoktak eredményt hozni, de ezeket sajnos nem tudom tudatosan irányítani.) A másik: ma a boltban jó áron volt a kesudió, és régen tízóraira magot szoktam enni gyümölccsel.

A lényeg: dobozoltam két napra.


Reggeli: tükörtojás, pirított gomba, pur kenyér, saláta.

Tízórai: kesu (és alma lesz).

Ebéd: rizs, tükörtojás, tonhal, rizs, pesto, saláta.

7 megjegyzés:

  1. Végre kicsit a régi Timike😘🥰💞💕❣️

    VálaszTörlés
  2. A kóla VESZÉLYES.

    VálaszTörlés
  3. Jó ezt újra látni! Gyönyörű fotó/ színek! Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. "A kóla veszélyes". Egyszer-kétszer azért meg lehet "kockáztatni". :)) Én inkább a cukormentes kólát kerülném, nagyjából minden cukorhelyettesítő, ami nem természetes, az káros. Én mondjuk boldogabb lennék, ha maradna a cukor, csak kevesebb lenne az üdítőkben, csokiban, mittutoménmiben, ha valamiért azt választja az ember. Ma már alig van olyan innivaló, ami ha "kevesebb cukrot tartalmaz" is, nem az édességet csökkentik, hanem valamilyen cukorpótlót tesznek bele (savanyúságokba is). Érthetetlen, hogy miért lett ilyen gyalázatos a választék, holott egyre több helyen olvasni, hogy nem igazán kéne mesterséges édesítőket használni. Azt mondják a gyártók, hogy a magyarok az édesebbeket szeretik. Nem hiszem. És nem kéne a nép egy része miatt mindenkinek baromira édeseket enni, illetve érdemes nem is venni, amit lehet otthon kell megcsinálni, nagyon finom gyümölcsjoghurtokat például, sima natur joghurtból, gyümölccsel, lekvárral. Kólát még orvosok is ajánlottak, ha valami hirtelen gyomorprobléma volt. Természetesen nem több litert. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért volt régen a kóla orvosságként nyilvántartva és gyógyszertárakban árulták először, mikor feltalálták. (egy egészségügyis)

      Törlés
    2. Ezért volt régen a kóla orvosságként nyilvántartva és gyógyszertárakban árulták először, mikor feltalálták. (egy egészségügyis)

      Törlés