2012. október 13., szombat

Piszkos anyagiak

(jolbankolni.blog.hu)
 
Aki ismer, pontosan tudja, hogy nem vet fel a pénz. Azt is tudja, hogy sőt... Mégis ezerszer megkapom, még többször hallom kifogásként, hogy "Ja, hát fogynék én, de nekem arra nincs pénzem...", "A fogyókúra drága...", "Életmódváltás? Majd, ha nyerek a lottón!" ... Ha anno én így álltam volna neki, még most is 79 kiló volnék...
 
(nyugdij.tulelo.hu)
 
Arról rég leszoktam, hogy győzködjek másokat arról, hogy de igen, meg lehet csinálni pénz nélkül is, de arról is leszoktam, hogy tanácsot adjak annak, aki nem kéri, vagy akinek már 10-szer adtam, de továbbra is csak a kifogásokkal jön. Sőt már nem akarok senkit sem meggyőzni arról, hogy miért jó váltani, miért jó sportolni, jól kinézni, örömmel a tükörbe nézni, bikinit felvenni, magabiztosabbnak, büszkébbnek lenni, esetleg példát mutatni. Mindenkinek megvan a saját élete, mindenki előtt nyitva a kapu egy másik világba, de mindenkinek magának kell átlépnie rajta. Akinek jó így, arra meg áldásom adom.
 
Biztos, hogy pénz kérdése az, hogy az ember csak kicsivel kevesebbet egyen? Mert hogy a fogyás gyakorlatilag matematika: kevesebb energiát kell bevinni, mint amennyit felhasználunk. A szükséges fennmaradó/hiányzó enerdzsít a szervezet lebontja zsírból. (Ha emellett nincs sport, akkor is megindul a fogyás. Sporttal az eredmény látványosabb, gyorsabb, értelmesebb.)
 
Pénz kérdése, hogy ne egyél mindenhez kenyeret? Na ugye, hogy még spórolhatsz is! ;-)
 
Pénz kérdése este bekészíteni a másnapi kaját?
 
Pénz kell ahhoz, hogy üdítő/szörp helyett vizet igyál?
 
Pénz kérdése a boltban ránézni a címkére?
 
Pénz kérdése egy szelet csoki helyett inkább egy almát enni?
 
Pénzbe kerül, hogy ha nem is minden nap, de néha ne kocsival/busszal menj az 5 percre lévő boltba, hanem gyalog?
 
Folytathatnám, de nem teszem. Mert aki változtatni akar, az változtatni fog. Akinek meg jó így, annak szívből sok boldogságot. Amit tudok: én megcsinálom. Én végigcsinálom. Pénz nélkül. :)
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése