2012. augusztus 17., péntek

Élet-mód-váltás és nyelvtanulás

Gyakorlatilag 3 éve kutakodom a neten étkezés-, edzés-, életmódváltás ügyben. Gugli hatalmas barátom. És a gugli fordító is. Sőt ő a legviccesebb barátom, mert hihetetlenül kacifántosan és enyhén szólva érdekesen fogalmaz. De vele egyre ritkábban találkozom. Mindennapos társam SZTAKI, egy online szótár. Megmentett már sokszor attól, hogy gomba helyett ne habfürdőt tegyek az ételbe. :)


@@@alt

A lényeg: ha kerestem valamit a neten a témában, a legtöbb találat külföldi volt. Méghozzá angol nyelvű. Nem tudok angolul, nem is tanultam, de eszembe sem jutott, hogy ezért ne okosodjak ezen a nyelven.
Legelőször csak főzőcskés videókat mertem angolul nézni, hiszen ott látom is, mit tesznek hova, így könnyű összehozni a megoldást. Aztán idén már odáig merészkedtem, hogy nekiállok bármilyen angol nyelvű szövegnek. Persze nem orvosi szakszövegre gondolok. Egyre több mindent megértek szóban és írásban is. Gyakorlatilag a fene gondolta volna, hogy így is lehet nyelvet tanulni. Így, hogy fogalmam nincs ragozásról, igeidőkről, esetekről...
Shaun T-t már akkor is megértem, ha éppen nem látom a képernyőt. Sőt állítom, a kiejtésem is olyan, mint az övé ;-)
És tegnap fordult elő először, hogy hozzá mertem szólni egy amerikai Insanity oldalon az egyik képhez. Igaz, hogy csak annyit írtam: Amazing!, de közben is a torkomban dobogott a szívem, hiszen kommunikálok egy új idegen nyelven! ;-)

Summa summárum: az életmódváltásnak olyan előnyei is lehetnek, amikre álmodban sem gondoltál volna. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése