2020. március 17., kedd

Digi tanító néni

Mindenesetre jobb a digi, mint a dagi 😁

A viccet félretéve.

Pénteken jött a bejelentés: az iskolák digitális tanrendre állnak át. A sulinkban hárman tanítunk. És úgy döntöttünk: hiába az ezer lehetőség (mert van), olyan megoldást kell találnunk, ami egyszerű és ami nagy valószínűséggel működni fog.

A családokból indultunk ki. 

Behívtuk a szülőket a gyerekek suliban lévő tanszereiért.

Felmértük, kinek milyen eszköze van, kinek van/nincs internet elérhetősége.

Felmértük, ki milyen platformon van jelen a virtuális világban, kinek van email címe, ki mennyire jártas a számítógép-használatban.

Megszületett így a megoldás: Facebookon, Messengeren jöhetnek-mehetnek az információk. (Akinek nem volt FB profilja, létrehoztuk szülővel. Aki eddig nem volt ismerősünk a FB-on, most az lett -diák, szülő-.)

Mind a négy évfolyamnak készült egy privát, mások számára láthatatlan csoport. Minden gyereket, szülőt, tanítót (hittanost is) beraktunk a saját csoportjába. A borítókép az adott osztályról készült korábbi fotó lett. Admin mindhárom tanító.

(A saját hírfolyamomnál a csoportoknál beállítottam, hogy a 4 új sulis csoportot rögzítse felül a program, így azonnal, keresés nélkül be tudok lépni.)

A csoportba teszi fel minden tanító az aznapi anyagot. A szülő/gyerek like-kal jelzi, hogy tudja, mi a dolga aznapra.

Javasoltam, és egy-két szülő is így tette-, hogy vezessék tovább a leckefüzetet, azaz írják be a megadott feladatot, ha kész, pipálják ki, így átlátható, mi van kész, mi nincs.

A feladatokat lefotózzák, ha kész, és messengeren küldik az adott tanítónak. Én jelzem nekik ott, hogy megkaptam. És készítettem magamnak egy füzetet, minden nap egy oldal, felírva órarend szerint az óra, címe, milyen feladatot adtam. A gyerekek nevei felsorolva. Aki átküldte nekem a fotót a feladatról, kipipálom a név mellett. Csodásan átlátható nekem is.

A kiadott tananyagról.

A Kerettantervek 2012 címet a címsorba írva megtalálhatók az év végi követelmények. A gyereknek ezt kell tudnia 2. és 4. évfolyam végén a továbbhaladáshoz. Tehát nem spirázom túl a kiadott anyagot. Se mennyiségre, se minőségre. Nagyon új és nehéz helyzet ez a szülőknek, nem szeretnék terhet rakni azzal a vállukra, hogy tanítónak gondolom őket, a gyerekekére sem, hogy csak sírás legyen otthon. Utasítás szerint a tanmenet alapján kell haladnunk tovább. Meglesz. Én minden évfolyamon minden tantárgyból nagyon jól állok. Ha majd mehetünk megint rendesen suliba, nekem 2 hét elég lesz ahhoz, hogy le tudjam zárni a gyerekeket.

Csak egy példa: 3. osztály olvasás: A Rumini 164-166. oldal olvasása. Ehhez feltettem 4 kérdést, arra írásban válasz. Aki a kérdést is lemásolja, plusz piripöttyöt kap. Következő olvasás: Rumini 167-169. oldal olvasása, hozzá rajz. Szorgalmi: másolás a 3 oldalról. És ma egy kislány megkérdezte: "Lehet többet?". :)

Rengeteg jó netes oldal van gyakorláshoz, sokkal dolgoztunk ezelőtt is órákon, de ezek most annyira leterheltek, hogy inkább hanyagolom. És azt sem szeretném, ha fél napokat a gép előtt töltenének a gyerekek.

A tesztnap letelt, a rendszerünk jól vizsgázott. A szülőktől megkérdeztük, jó-e így, érthető-e, átlátható-e, mindenkitől pozitív visszajelzést kaptunk. Nem hiperszuper, nem hipermodern rendszer, de a lényeg: gyerek, szülő, tanító átlátja, áramlik az információ minden irányba. 

Én majdnem kétszer annyit dolgozom így, mint eddig, de hát most ez van.

Majd csak véget ér egyszer ez a helyzet. Addig is a türelem ugye tornaterem. ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése