2012. augusztus 13., hétfő

Élet-mód-váltás: Vásárlás

Eddigi élet-mód-váltás bejegyzések:


(crevocorp.hu)

Nem, most nem a shoppingolásra gondolok :)

Hanem arra, amikor megterveztem, mi lesz a heti menü, és elmegyek bevásárolni.


(praktikus.info)

Amikor olyan 3 éve elkezdődött ez az egész odafigyelés, tudatosodás, fokozatosan nagyon sok új vásárlási szokást vettem fel. A bevásárlás ideje jóval lecsökkent azzal, hogy volt listám, amit eleve úgy írtam fel, hogy a boltban az útvonal a legrövidebb legyen, tehát az volt a lista tetején, ami a bejáratnál található, és így haladtam polcról polcra egyre beljebb, egészen a pénztárig. Ezt a mai napig is így csinálom. Viszont a várárlási idő jóval megnövekedett azáltal, hogy elkezdtem "olvasóteremenk" is használni az üzleteket. A termékeket összehasonlítom az áruk és a tápanyagértékük alapján. Azaz minden cimkét tüzetesen átolvasok, mert lehetnek rendesen kavarcok.


(elelmiszer.hu)

  • Az olcsó húsnak sokszor híg a leve: vagy nagyon közeli lejáratú, vagy lejárt (ez nem jellemző, de előfordul), vagy sok olyan anyagot tartalmaz, amit nem igazán kellene megennem.
  • Az egyik legfontosabb a szavatossági idő. Nem érdemes jól bevásárolni semmiből, ha aztán nem fogy el.
  • A light és ilyen-olyan csökkentett termékek jó része igaz, hogy az egyik összetevőből kevesebbet tartalmaz, de más alkotóelemében meg katasztrófa.
  • Nem csak a kalóriaérték fontos, hanem hogy mennyi fehérjét, zsírt, szénhidrátot tartalmaz.
  • Zöldségeknél a származási országot is érdemes elolvasni, mert pontos infóim vannak arról, hogy hogy ér ide az utóérő zöldség a délvidékről pirosan, kényszeréretten, mosolygósan...
  • Zöldségből, gyümölcsből igyekszem az éppen az idényben érő fajtát választani, itt nálam sokszor az ár a döntőbb a többi javára.
  • Ha valami nagyon jó, diétába jól beilleszthető dolgot találok akciósan, akkor megveszem és átalakítom aszerint az étrendet.
  • Nótórius akciós pult nézegető vagyok, sajnos egyáltalán nem mindegy, mit mennyiért vásárolok meg.
  • A tejtermékeknél először a szavidőt figyelem, majd a tápanyagösszetételt. Olyan élelmiszerekben találni cukrot, hogy az ember el sem hinné...
  • Túróból mindeg az akciósat veszem, akkor is, ha nem zsírszegény. majd, ha milliomos leszek, akkor figyelek a zsírszegénységre. :)
  • Tejfölt nemigen használok, helyette inkább natur joghurtot szoktam venni, az jó édesítve is, sósan is.
  • Sajtot ritkán veszek. Igyekszem alacsony zsírtartalmút vásárolni, de néha eszek pl. kékpenészeset. Először fura volt, inkább ciki, 5 dekát kérni, de szívesen adnak. :)
  • Az olyannyira favorizált cottage cheese, friss sajt, avagy túró minden márkája kábé azonos minőség, és az áruk is majdnem megyegyezik. Több változatát lehet itt kapni: natur, zöldfűszeres, csökkentett zsírtartalmú; legtöbbször a natur vagy a csökkentett kerül a kosaramba.
  • A húsoknál inkább tálcásat veszek, mert szerintem azt nem merik a boltok megkockáztatni, hogy a fóliás cucc megromoljon és feljavítva visszakerüljön, míg a pultban lévő csirkemellel ezt meg lehet tenni. Persze ez csak az én véleményem.
  • A felvágottak egy nagyon cikis kategória: mindenképpen meg kell nézni, mennyi húst tartalmaz!!! Ugyanis a legtöbb cuccban a hústartalom 30 % (!!!), 48-60 %, de atyám, akkor a többi???? Most már hónapok óta harcolok az eszemmel ezzel kapcsolatban: a fos minőség (és íz) olcsó, a minőségit nem tudom megfizetni. Akkor? Ne egyek felvágottat? Kompromisszumot kötöttem: ritkán eszem, de akkor megveszem a magas hústartalmút és drágát.
  • A tojást 99 %-ban háztól veszem vagy a piacon.
(regionaplo.hu)
  • Érdemes kihasználni a helyi piacot. Nekem mákom van, itt minden héten kétszer, szerdán és szombaton van piac. Gyönyörű az áru, friss, és néha még alkudni is lehet :) És a bácsival, akitől a tojást szoktam venni, olyan jó pár kedves szót váltani. :)
  • Kenyérből leginkább a teljes kiőrlésűt veszem. Tudod, amiben látszanak a magok! A rozskenyérnek titulált pékárú sokszor kakaóporral színezett sima búzalisztből készül. Pék mondta.
  • Ha kornspitz, akkor az aldis.
  • Az Abonett is jó az étrendbe, sok változata kapható, a kukoricás nagyon finom.
  • Puffasztott rizst is eszek, itt az ár a döntő.
  • Rizsből a barnát veszem, néha tasakosat, máskor a kilósat. Sokáig elég, finom. Érdemes előgőzöltet keresni, azt kevesebb ideig kell főzni.
  • Zabpehely szinte mindenhol kapható, hatalmas árkülönbséggel. A sparos vagy az aldis fél kilós 200 Ft, és tökéletesen megfelelő.
  • Kakaóporból zsírszegény.
  • Van folyékony és tablettás édesítőszerem. ha egyszer megtollasodok, steviát veszek majd, addig marad az, amelyik éppen olcsóbb.
  • Gyümölcs: piacról, anyuéktól, vagy fagyasztva. A meggy (aldis) még a legolcsóbb, néha veszek ott bogyós gyümölcsöt is.
  • A mandula ára retttenetes. Ott veszem, ahol olcsóbb.
  • A kukoricapehely a tecsóból nagyon finom volt, de hetek óta nem lehet kapni. Az aldis is jó, de nemrég felfedeztem, hogy a sparos budgetes is ott van a szeren. Árban is, összetevőiben is. Ritkán eszem, de szeretem.
  • Tej: hosszas kísérletezgetés után kiderítettem, hogy a 2.8-asat bírja a gyomrom. Kartonnal szoktam venni, amikor éppen akciós. Kukoricapehelyhez megy csak és a kávémba egy kevés.
(helyitema.hu)

A fehérjét mindig akciózva szoktam venni, hogy hol, az változó. Csak a márka marad, mert bevált.

2 megjegyzés:

  1. Szia Kis Ikertesóm!
    Sajnos a csomagolt husiban ne legyél biztos. Férjem még régebben dolgozott húsüzemben, mint takarító. Volt olyan, hogy hamarabb hazaért, mert csak átcsomagolás volt. Szerinted az mi? :-)
    Amúgy nagyon jól összeszedted. :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia Vera!!!! :))))
    Biztos semmiben nem vagyok, de talán mégis nagyobb %-ban lehet benne husi(nak látszó akármi), mint abban, ami ránézésre is zselatin...
    És köszi!! :)

    VálaszTörlés